Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden er bij enquetes zo vaak dezelfde vragen gesteld?

Ik vind het leuk om enquetes in te vullen, zoals bv op 'money miljionair'. Maar wat minder leuk is is dat je haast ALTIJD dezelfde vragen krijgt die ik al TIG keer heb ingevuld. Dan denk ik, weten ze dat nu nog niet?

En als je dan de enquete af hebt worden er NOG weer eens een stuk of wat vragen gesteld aan de hand van je antwoorden zelf, die ik al had ingevuld pffffff.

't Is dat je er wat mee verdient want het plezier is er wel snel af zo!

Wie herkend dit en weet evt het antwoord?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Omdat de sponsors van Money Miljonair (voor niets gaat natuurlijk de zon op) allemaal geintersseerd zijn in dezelfde gegevens. JOUW telefoonnummer en emailadres.

Overigens maakt het niet uit wat je invult bij die vragen, ja is net zo goed als nee, bellen gaan ze toch.

Ik heb ooit een week meegedaan, en in die week één keer één zo'n enquete ingevuld. En na een dag of twee begon, na vier jaar totale rust vanwege infofilter, de telefoon te rinkelen. Een, twee, drie keer daags. Er kwamen tientallen geadresseerde mailings in mijn brievenbus rollen, en mijn spamfilter draaite overuren. Van één, zegge één lullige enquete, waarin ik overduidelijk en nadrukkelijk had aangegeven GEEN interesse te hebben in een nieuwe keuken, een begrafenisverzekering, een hypotheekadviseur, een modetijdschrift, noem maar op. Overal nee nee nee nee nee. Maar ondertussen

Wat je er mee verdient is overigens peanuts, merkte ik al snel. Na een week lang dagelijks bergen mails aanklikken en niet eens enquetes invullen, waren er enkele stuivers bijgekomen. Okee, de enquetes leveren nog een paar stuivers extra op, maar dat leer je dus vanzelf wel af, inderdaad, door de eeuwig dezelfde vragen, maar ook door al dat gebel en gespam.

Ik vind het helemaal niet erg om een enquete in te vullen over huisideren, mijn rijgedrag, vakanties, noem maar op. Maar waarom gaat elke enquete dan over keukens, hypotheken en pensioenen ? Juist.

Als je enquetes invullen leuk vind, kun je beter - en met veel meer plezier - meedoen met sites als het Nipo en Interview. Krijg je ook regelmatig een kleine beloning voor, en de vragen lijken meestal nog ergens op. (Behalve die keer dat ik moest invullen waar een Atag-gasfornuis op vakantie ging, of ze kinderen had en van wat voor kleding ze hield....dat ging me te ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zijn zogenaamde controlevragen, daarmee wordt geprobeerd de betrouwbaarheid te vergroten. Mensen die opzettelijk liegen moeten tijdens de enquete blijven onthouden wat ze eerder hebben ingevuld om de leugens in stand te kunnen houden. Over het algemeen lukt dat niet en ontstaan er afwijkingen. Naar aanleiding van deze afwijkingen kunnen de resultaten van de enquete gecorrigeerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zou zo zijn als het ging om wetenschappelijke enquetes. In dit geval gaat het er simpelweg om dat de volgende hypotheekverstrekker ook heeft betaald om jou de vraag 'ben je tevreden met je hypotheek' te laten stelllen, voor het geval ze je toestemming kunnen ontlokken om gespamd te worden met aanbiedingen.
Je bedoelt de vragen of je interesse hebt in een hypotheek, 6363-delige encyclopedie en al dat soort onzinnige vragen?
Die vragen worden gebruikt door adverteerders om aan jouw adres- en telefoongegevens te komen. Kies je 'ja' dan geef je toestemming je lastig te vallen, zelfs als je in het bel-me-niet register staat.
Door die adverteerders krijg jij betaald voor het invullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is om te bekijken of de antwoorder consequent is.
Het is dus een controle om te kijken of de enquete serieus wordt ingevuld en je niet zo maar wat zit aan te kruizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing