Ik krijg steeds mails van Apple om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, kan dit kwaad?

Beste X,

Om het wachtwoord van je Apple ID opnieuw in te stellen, klik je op de onderstaande link. Vervolgens kom je op een webpagina waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Deze link is slechts 3 uur geldig, gerekend vanaf het verzendtijdstip van deze e-mail.

- Link -

Vragen? Je vindt het antwoord wellicht op onze Apple ID-ondersteuningspagina >

Als je niet zelf hebt geprobeerd om je wachtwoord opnieuw in te stellen, hoef je je geen zorgen te maken: je account is nog steeds volkomen veilig en niemand heeft er toegang toe gehad. Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand een verkeerd e-mailadres getypt tijdens het opnieuw instellen van zijn of haar eigen wachtwoord.

Met vriendelijke groet,
Apple klantenservice

---------------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag wel 10 van deze e-mails gekregen.. moet ik me nu zorgen gaan maken??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord staat in die mail. :)
Je hoef je geen zorgen te maken: je account is nog steeds volkomen veilig en niemand heeft er toegang toe gehad. Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand een verkeerd e-mailadres getypt tijdens het opnieuw instellen van zijn of haar eigen wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje raar of niet als iemand 10 keer een verkeerd e-mailadres heeft ingetypt..
Ik geloof eerder dat het criminelen zijn, zoals Amadea beschrijft in de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slimme criminelen dan om in de mail te vermelden dat je niks moet doen als je het zelf niet aangevraagd heb.
Dat soort mailtjes zien er wat anders uit:
http://www.iphoneclub.nl/243118/nederlandse-phishingmailtjes-proberen-apple-ids-te-kapen/
En 10 x? Tja, sommige copy pasten hun (verkeerde) mailadres telkens... (Of automatisch toevoegen) Ook wel eens gehad met iemand die "telkens" verkeerd verbonden werdt. Right ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je de emailadres van degene die dit heeft verstuurd aangeven?
en naar welke stite word je vermeld als je op de link drukt? heb je misschien ooit je email rond lopen slingeren op internet? misschien probeert er wel iemand jouw wachtwoord te raden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het e-mailadres is: appleid@id.apple.com Het is niet mijn eigen e-mailadres, maar mijn schoolmail. En die gebruik ik nergens voor, dus die slingert niet rond op internet. Ik durf niet op de link te klikken, maar ik snap dat als je er met je muis overheen gaat dat je dan links onderin de website te zien krijgt.. maar ik zie niks?

Het beste antwoord

Dat is phishing. Er is een lek ontdekt in het Apple-beveiligingssysteem, en daar maken criminelen misbruik van. Als jij op die link klikt en jouw inloggegevens vermeldt dan kunnen zij vervolgens alles met jouw account. Niet openen dus!

Apple stuurt niet zomaar e-mails naar gebruikers met het verzoek om het wachtwoord te veranderen. Het enige moment waarop dat gebeurt is als je zelf aangeeft dat je je wachtwoord bent vergeten. Weggooien die mails!
Twijfel je over een ontvangen e-mail, dan kun je het beste handmatig in een browser naar appleid.apple.com gaan om je wachtwoord te wijzigen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Gelukkig had ik nog niet op de link gedrukt, heb alleen de mail zelf geopend.

Andere antwoorden (1)

Dit is spam ! niet openen en naar Apple Store gaan om te kijken of ze daar iets aan kunnen doen