Hoe kan je in Excel een snelkoppeling naar een stuk tekst maken?

We geven binnenkort een feest en daarom maak ik een gastenlijst in Excel.
Ik zou graag hebben dat op tabblad 1 de familienamen staan en wanneer ik op een familienaam klik, ik dan naar tabblad 2 verwezen word en alle leden van die familie zie.
Dus bv familie Dullaers-Keppens
Ik klik op die naam
En dan zie ik: Patrick Dullaers, Vera Keppens, Valerie Dullaers ....

Is dat mogelijk? En indien ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dit is heel gemakkelijk: voer eerst de familienamen in en klik vervolgens met de rechtermuisknop op zo'n naam. Klik vervolgens op hyperlink (onderaan) en kies links in het menu voor Place in This Document --> Cell Reference Sheet 2. Voer dan in sheet 2 de namen van de personen in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan,maar eerst moet u de documenten opslaan(in één of meerdere afhankelijk van het aantal snelkoppelingen naar documenten je wil maken):eens opgeslagen ga je naar uw bureaublad en klik daar ergens rechts op een lege ruimte,klik dan op nieuw en klik op snelkoppeling maken,dan komt er een scherm waarop u naar de documenten kunt bladeren,eens het document gevonden,klik daar op om te selecteren en klik op de ok knop,dan krijg je normaal een snelkoppeling te zien op het bureaublad.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil geen snelkoppeling op het bureaublad, maar eigenlijk is het meer zoiets als een map; als de map gesloten is zie je enkel de familienamen, als de map open is zie je wie bij de familie hoort.
Dus dat je een beetje een onderverdelingsysteem krijgt, maar misschien kan dat niet