Kan je op een surround 5.1 uitgang gewone stereo aansluiten?

ik kan aan een externe geluidskaart komen die surround 5.1 uit heeft. Ik wil hem aansluiten op een eindversterker die 2 kanalen stereo heeft. Kan ik dat zo aansluiten of ben ik dan de bas kwijt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er komt alleen surround uit als de bron ook surround is.
Soms kun je met de instellingen van stereo nep surround maken.
In jou geval zal je als je gewoon muziek of een ander stereo bron gebruikt ook gewoon stereo op de front uitgang hebben (en die kan je dus op je versterker aansluiten).

Het beste antwoord

Indien coaxiaal aangesloten of via optisch TosLink wordt normaal gesproken een downmix gemaakt van de rear channels naar front channels waarbij de LFE en of Center niet wordt meegenomen... dus in de regel ben je dan LFE en óf Center kwijt, maar verwar de LFE niet met bas, LFE is extra laag geluid, bas zit als het goed is gewoon in de front kanalen... En center wordt soms op -27dB meegemixed in Lf-Rf...Maar de downmix matrix is sterk afhankelijk van de gebruikte receiver....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aangesloten via USB, het gaat om dit product: http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&prodID=10702&prodName=Live!+24-bit+External&CatName=Sound+Blaster
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde aansloten naar de versterker/receiver... hoe ga je daar naartoe?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je een optical in hebt op je versterker dan kanje het met een optical cable doen, heb je dit niet gebruik je een verloop van jack naar tullip en dan door naar je versterker. en dat kan dan via de hoofdtelefoon aansluiting op je soundblaster, deze geeft ook de bas door.
maar ik neem maan dat je computer een onboard geluidskaart heeft, dan zou ik niet al deze moeite doen, immers hoe meer connectoren (stekkers) hoe meer kans op storing.