Wat is een goed NL boek over Google analytics?

Ik ben op zoek naar een goed Google Analytics boek in het Nederlands. Het moet een praktisch boek zijn en gericht op internet marketing.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Scoren met Google Analytics / Erwin Boogert. Amsterdam : Entopic. ISBN 978-90-79840-06-9
Dit boek (108 bladzijden) geeft in kort bestek een overzicht van de belangrijkste informatie die via Google Analytics beschikbaar is. Na een inleiding over de verschillende Google-diensten wordt eerst uitgelegd hoe een nieuw account aangemaakt wordt. Vervolgens kan met behulp van profielen, filters en doelen ingesteld worden welke delen of pagina's op de website van extra belang zijn, bijvoorbeeld het winkelwagentje in een webshop. Rapportages geven daarna inzicht in de herkomst en het gedrag van bezoekers en hoe vaak en wanneer de website gebruikt wordt. Ten slotte komt het gebruik van online advertenties (Google AdWords) aan bod. Het geeft naast uitleg over de werking vooral ook tips met betrekking tot het praktisch nut en de beste manier om met de beschikbare informatie om te gaan. Geschikt als introductie voor lezers die meer inzicht willen in het gebruik van hun (commerciële) website.
Bronnen:
Amadea