Ik heb een konig router en daar heb ik zo mee lopen spelen dat ik 'm moest re-booten. Hoe krijg ik mijn Apple producten weer aangesloten?

Ik heb wel weer keurig een wi-fi verbinding met mijn HTC maar mijn Ipad kan geen verbinding krijgen. Hij ziet de router wel maar wil niet verbinden. Wat moet ik nog instellen op de router?????

Dit is de router: http://www.centralpoint.nl/algemene-utilities/konig/k-nig-wlan-11n-router-300-mbps-art-cmp-wnrout40-num-316574/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Er bestaat een redelijke kans dat ook de draadloze verbinding op jouw iPad (de WiFi verbinding tussen iPad en router die je tot op heden gebruikte) gereset moet worden. Dit doe je als volgt:

1) Activeer de iPad
2) Ga naar "Instellingen"
3) Kies "WI-FI"
4) Selecteer het blauwe logo met witte pijltje achter de wifi verbinding die je normaalgesproken gebruikt
5) Onderaan in het verbindingsmenu dat nu verschijnt zit een knop om de verbinding te vernieuwen (ik weet niet hoe hij in het Nederlands heet omdat ik op dit moment zelf niet bij een wifi netwerk kan komen)
6) Gebruik deze knop om de actuele wifi-verbinding te "wissen"
7) Ga alle menu’s uit totdat je op het startscherm van je iPad bent
8) Ga opnieuw naar "Instellingen"
9) Maak nu opnieuw verbinding met je wifi netwerk

Je hebt als het ware de "oude" verbinding tussen router en iPad (met verouderde instellingen) vervangen door een "nieuwe" met de juiste instellingen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij stap 5 heet de knop waarschijnlijk "Vernieuw Lease" of zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top, werkte prima. bedankt!