De TV + DVD speler + radio etc, vervangen door de PC en TV kijken op de PC, hoe werkt dat?

Graag zou ik voor het nieuwe huisje dat wij over twee maanden mogen betreden alles een beetje compact willen indelen. Met andere woorden: alles via de computer.
Is het mogelijk om via de computer de kabel te ontvangen liefst met CI+, opnemen en kijken tegelijk en twee beeldschermen, 1 voor het 'TV kijken' en 1 stand-by voor computergebruiker. Uiteraard zou een goed functionerende afstandbediening erbij fijn zijn.
Zijn er mensen met ervaringen, misschien merken van beeldschermen die er geschikt voor zijn en wat er precies aangeschaft moet worden. Ik ben op het idee gekomen door: http://computertotaal.nl/software/22872-tv-kijken-en-opnemen-via-uw-pc.html. Alleen is dit voor mij helemaal nieuw.
De kabelmaatschappij mogelijkheden zijn op dit moment: kabelboord en UPC.
Als er aanvullende ideeën van ervaren gebruikers vernemen wij dit graag.

mvg Jori

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan, dat is het zgn Windows Home Entertainment Center/Media Center, zit standaard in Windows 7 Ultimate. Je hebt aardige kleine PC's zoals een Shuttle. Verder heb je nodig: 2 TV-kaarten en een Grafische kaart die 2 monitoren ondersteund, of 2 Grafische kaarten.

PC: (voorbeeld):http://www.conrad.nl/ce/nl/FastSearch.html?search=shuttle&WT.mc_id=google&insert=8J&WT.srch=1&gclid=CJTqxYr28LECFUdvfAod3igAmg

AB:
http://tweakers.net/productreview/4906/trust-wireless-vista-remote-control-rc-2400.html

http://www.mt.nl/vergelijken/technisch/keyboards/hl8-trust/ek9j-trust-tocamy-wireless-entertainment-keyboard/

Heb zelf ook alles via de PC.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op (bijna) alle TV's zit standaard een VGA (PC) -aansluiting.

nog iets: Als ik naar de radio luister (via de PC) dan heeft mijn TV een aardig schilderij op staan. Dit gaat echter wel via mijn hi-fi. Dus voor echt goed geluid voldoen de speakers van de TV niet. Maar je kunt ook rechtstreeks goede speakers aan je PC hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er tv kaarten die CI+ en DVB-C(HD) ondersteunen? Je link is doorgeschreven aan tekst en werkt niet en is niet te knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig is HDMI/DVI de meest voor de hand liggende keuze (ipv VGA) zeker nu VGA uitsterft op videokaarten.