Mijn laptop is gloeiend heet, wat moet ik doen?

Speedfan geeft ook allemaal vlammetjes aan. Help!

Toegevoegd na 24 seconden:
Is overigens al een lange tijd zo

Toegevoegd na 18 uur:
Met dank aan RicardoT zijn de temperaturen nu weer normaal, er zat idd stof tegen het roostertje aan, waardoor de warme lucht er niet uit kon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is warmer dan het hoort te zijn, je zit bijna tegen de max aan. Waarom staat automatic speed fan uitgevinkt?!
Heb jij het niet veranderd waardoor de ventilatoren niet draaien?

Zet het even aan, of luister of de ventilatoren draaien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zit al op de MAX! 64 graden Celsius is al de gevarenzone.
Zet je laptop NU uit, laat hem een half uur afkoelen, zet hem op pootjes zodat de onderkant niet tegen het bureau of op je schoot zit zodat de ventilatoren lucht naar binnen kunnen zuigen. En luister dan of de ventilatoren wel draaien.

Toegevoegd na 20 minuten:
Je kan de ventilator schoonmaken, misschien zit er veel stof in. http://forum.notebookreview.com/asus/89206-asus-a8js-excessive-heat.html

Het kan ook zijn dat als je in bed de laptop gebruikt (of als deze op een stoffen kleed ligt), deze geen lucht meer kan aanzuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Veel laptops kampen met een te hoge temperatuur. Je moet natuurlijk je laptop goed schoonhouden(stof etc), maar ook is het belangrijk dat er voldoende ventilatie is en de laptop bijvoorbeeld niet bij een warmte bron staat. Heb jij de laptop bijvoorbeeld bij jou in bed dan warm jij mede de laptop op. Omgevingstemperatuur is ook van invloed namelijk. Zorg er ook voor dat ie niet vlak bij een radiator of een oven staat of iets dergelijks.

Mocht dit allemaal niet helpen dan kun je teruggaan of zelf een extra laptopkoeler kopen. Dit is een platform waar je je laptop op neerzet met 2 ventilatoren erin die je laptop extra koelt. Voorbeeldje in de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze temperaturen vallen genoeg mee, de laptop van een vriend van mij had een CPU met 90 graden. Het is normaal dat de temperaturen van een laptop 3x zo hoog zijn als de temperaturen van een desktop. Wat je hier eventueel aan kan doen is een externe koeler kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een kennis die reeds 3 laptops heeft versleten op korte tijd. Nu heeft hij de oplossing gevonden! Hij zet momenteel zijn Laptop op een ventilatierooster (te vergelijken met een onderzetter om in de oven een cake mee te bakken). Zijn vorige laptops hebben het iedere keer begeven door een te hoge temperatuur zoals bij u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is overigens wel bekent met laptops...
dit komt omdat de koeling onderin zit...
die van mij word ook heel erg warm en slaat na een tijdje gewoon uit...
wat ik heb gedaan is een losse koeler kopen die je onder je laptop plaatst. werkt perfect en hij draait weer als een zonnetje!