Waarom krijg ik niet 60 fps in een spel?

Ik heb het spel Assassin's Creed IV Black Flag maar ik kan het spel alleen 60 fps spelen als de anti aliasing uit staat. Maar ik kan met mijn hardware het spel makkelijk aan: https://gyazo.com/9c9646dde1831fde3513bb543226595e

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Makkelijk aan kunnen is wat anders dan makkelijk op 60FPS kunnen draaien. Dat is een beetje het probleem met enige indeling die je maakt. Een requirement zegt niet zo veel meer dan dat het draait. Voordat het draait op 4k met 60fps op ultra met 16xAA is weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.hardwarepal.com/assassins-creed-4-black-flag-benchmark-cpu-gpu/ Zelfs met een GTX 770 haal je niet zomaar 60FPS. Met een GTX 970 of 980 of 1070 lukt het wellicht wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zit een FPS-lock op, die kan je er af halen met modificaties.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Max, als niet doe dan gaat naar 30 fps.

Antwoorden (1)

Over het algemeen is Assassin's Creed een best moeilijk spel om te spelen, ik weet natuurlijk niet welke hardware je hebt en wat je settings zijn. Misschien is het verstandig om te kijken of je hardware "up to date" is (drivers hoewel dat verschil niet heel groot zal zijn.) en hier en daar wat andere settings niet per sé te hoog zetten als je dat de extra frames waard vindt. Dat ligt aan jou.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar als je hele goede hardware hebt (1070, 1080) dan zou ik wel een keertje checken of er iets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn hardware kan makkelijk aan kijk maar; https://gyazo.com/ba81d7458ea9542d671405bd988d1a57
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
eigelijk zou je effe moeten kijken met iets als: https://camwebapp.com/ wat de limiterende factor is (te weinig ram, te weining vram, cpu bottleneck(cpu 100% terwijl gpu niet 100% is), gpu bottleneck (100% terwijl de cpu niet 100% is)). in geval van een gpu bottleneck is de 'goede' bottleneck dit betekent dat alles behalve je gpu sterk genoeg is om andere componenten niet tegen te houden.