Wat is een goede schoollaptop?

Ik ga over een paar maanden naar het ROC voor de opleiding medewerker ICT&Media maar ik heb daar een goede laptop voor nodig die ik 2 jaar lang intensief moet gebruiken, er moet minimaal i5 op en genoeg GB.

Dus weet een van jullie wat voor soort laptop ik moet nemen?
Mijn budget is 700 euro

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een grote laptop (groter dan 15 inch) lijkt me niet handig, omdat je hem waarschijnlijk elke dag mee zal nemen.

Het beste antwoord

Je wil dus een laptop met (minimaal) i5 en 'genoeg GB'. Het ligt eraan wat jij genoeg vindt.
Als je 256GB genoeg vindt, dan is dit denk ik wel een goede optie voor jou: http://www.bcc.nl/acer-laptop-aspire-es1-572-53el(230524).
Deze laptop heeft de laatste i5, 6GB werkgeheugen (dat is het korte termijngeheugen van de laptop), en een 256GB SSD (erg snel).
Deze laptop kost nu 600 euro.

Als je liever wat meer wilt, is dit een betere optie: https://www.laptopshop.nl/product/768959/acer-aspire-f5-573-50ek.html.
Deze laptop is eigenlijk een iets betere versie van de eerste, deze heeft ook de laatste i5, maar een 128 GB SSD (erg snel), plus een 1000GB harde schijf (langzamer), om al je spullen op te bewaren. Deze laptop heeft in plaats van 6GB werkgeheugen, 8GB.
Deze laptop kost nu 650 euro.

Verder weet ik niet precies wat je studie inhoudt, maar ik denk dat deze twee het beste zouden zijn voor je studie.

Kortom: de eerste laptop raad ik je aan, alleen heeft deze misschien iets te weinig opslag, je kan natuurlijk ook nog een externe harde schijf kopen, maar dat is natuurlijk wel weer meer om mee te nemen.
De tweede laptop zou ik alleen kiezen als je toch liever wat meer opslag wilt, en die extra 2GB werktgeheugen is altijd handig.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

128 gb is prima. Als ik jou was misschien kijken naar een MacBook (Air)? Eventueel Tweedehands of refurbished?