Hoe sluit ik het internet snachts uit?

Ik wil dat de kinderen s'nacht op tijd naar bed gaan en niet internetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
TimeBoot: http://timeboot.nl.softonic.com/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hebben ze geen 3G/4G?
Cryofiel
8 jaar geleden
Waarom zou je het Internet afsluiten? Het is nergens voor nodig dat je kinderen 's nachts een telefoon op hun slaapkamer hebben. Dus gewoon 's nachts de telefoon elders neer laten leggen - slapen ze ook nog eens stukken beter omdat ze niet continu onbewust alert hoeven te zijn op binnenkomende appjes of SMS-jes en zo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal eens met Cryo, maar ik kan je uit de praktijk vertellen dat dat NIET meevalt. Ik probeer het niet eens meer. Ze gebruiken het kreng namelijk ook als wekker en voor 'muziekjes om in te slapen' (regenapp.......) . Maar je kunt natuurlijk altijd het kastje/de router uitzetten. Dat doe ik dan ook vaak gewoon wel af en toe, en zolang ik geen klachten daarover krijg, weet ik dat ze er 's nachts ook inderdaad niet achter zitten ;-)

Antwoorden (4)

Het makkelijkste is een tijdsklok op het stopcontact te doen waar de router/modem aangesloten is. Dan kun je zelf de tijd instellen dat deze uitgaat. Maar dan heeft niemand in het huis internet meer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sommige routers hebben de optie dat je kan inloggen om dingen aan te passen. Dan kun je limieten stellen op bepaalde IP adressen en kun je specifiek bijvoorbeeld de telefoon en computer van de kinderen vanaf een bepaalde tijd afsluiten van het internet.
Maar dan moet je zorgen dat de kinderen niet het wachtwoord weten van de router (dus niet admin, admin laten zoals username en wachtwoord vaak is).

Je kunt ook gewoon het wifi wachtwoord veranderen in de avond, en pas in de ochtend aan de kinderen geven (of als ze klusjes/huiswerk hebben gedaan wat je hebt opgegeven).
Ritsuka
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Als ik zou doen wat jij zegt heb ik ook geen telefoon en tv en radio meer Kpn heeft alles op een kast.
Ritsuka
8 jaar geleden
ik noem ook andere mogelijkheden naast router uitzetten
capthavoc
8 jaar geleden
Als je kinderen draadloos internetten zet dan alleen de wireless uit
dat kan je instellen in je router
alleen bedraad werkt dan nog
telefoon en de tv (als deze tenminste niet draadloos is ?)
het kan de moeite waard zijn die toch maar bedraad aan te sluiten
Je zou een nachtschakelaar kunnen verstoppen in de meterkast die het modem uitzet en ’s ochtends weer aanzet.

Anders zou je in de instellingen van je router kunnen kijken of je hier software matig een tijdsklok op kunt zetten. Je kunt de software op je router handmatig kunnen omzetten naar open source en dan kun je zelf veel instellingen wijzigen. Je kunt met open source software op je router alle instellingen wijzigen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Als ik zou doen wat jij zegt heb ik ook geen telefoon en tv en radio meer Kpn heeft alles op een kast.
ik zou een foto maken van alle kabeltjes die in je modem zitten (waar het internet vandaan komt) zodat je weet waar je ze terug moet stoppen. haal daarna voorzichtig alle stekkertjes er uit en verstop de modem waar de kinderen niet bij kunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon de kinderen opvoeden. Als je ze betrapt met internetten pak je de computer/telefoon/... een dag af.

En leg van te voren uit dat het niet mag en wat voor straf ze krijgen als ze het wel doen.