Hoe sluit ik het internet snachts uit?

Ik wil dat de kinderen s'nacht op tijd naar bed gaan en niet internetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het makkelijkste is een tijdsklok op het stopcontact te doen waar de router/modem aangesloten is. Dan kun je zelf de tijd instellen dat deze uitgaat. Maar dan heeft niemand in het huis internet meer. Toegevoegd na 2 minuten: Sommige routers hebben de optie dat je kan inloggen om dingen aan te passen. Dan kun je limieten stellen op bepaalde IP adressen en kun je specifiek bijvoorbeeld de telefoon en computer van de kinderen vanaf een bepaalde tijd afsluiten van het internet. Maar dan moet je zorgen dat de kinderen niet het wachtwoord weten van de router (dus niet admin, admin laten zoals username en wachtwoord vaak is). Je kunt ook gewoon het wifi wachtwoord veranderen in de avond, en pas in de ochtend aan de kinderen geven (of als ze klusjes/huiswerk hebben gedaan wat je hebt opgegeven).

Je zou een nachtschakelaar kunnen verstoppen in de meterkast die het modem uitzet en ’s ochtends weer aanzet. Anders zou je in de instellingen van je router kunnen kijken of je hier software matig een tijdsklok op kunt zetten. Je kunt de software op je router handmatig kunnen omzetten naar open source en dan kun je zelf veel instellingen wijzigen. Je kunt met open source software op je router alle instellingen wijzigen.

Bronnen:
http://lifehacker.com/178132/hack-attack-t...

ik zou een foto maken van alle kabeltjes die in je modem zitten (waar het internet vandaan komt) zodat je weet waar je ze terug moet stoppen. haal daarna voorzichtig alle stekkertjes er uit en verstop de modem waar de kinderen niet bij kunnen.

Gewoon de kinderen opvoeden. Als je ze betrapt met internetten pak je de computer/telefoon/... een dag af. En leg van te voren uit dat het niet mag en wat voor straf ze krijgen als ze het wel doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100