Router geïnstalleerd,hij lijkt te werken, maar waarom krijgt mijn laptop (na inloggen op het netwerk) geen verbinding?

Het gaat om een TP-Link WR1043ND, gekocht na een erg positieve review.
Met behulp van het bijgeleverde cd rommetje kreeg ik zo waar de installatie van de router voor elkaar. Wachtwoord ingesteld etc.

Vervolgens wilde ik m'n met m'n laptop op het internet. Ik vond de verbinding, wachtwoord opgegeven, vervolgens wel streepjes alsof er verbinding is maar toch is er geen internet te gebruiken.ook met een ipad lukt het niet.
Op het modem zit een QSS knop om draadloze apparaten toe te voegen. Aha... dat moet ik dus gebruiken. Maar hoe werkt dit??
Met een druk op de knop gebeurt er niets. Ik neem aan dat er ergens een popup zou moeten verschijnen om het een en ander in te vullen. Hoe, wat waar? Ik kom er niet uit!

Uiteindelijk zwaar balend het oude modem maar weer aangesloten....... De gebruiksaanwijzing is in het Engels in een jargon waar ik niet uitkom. Euh... misschien zitten jullie nu te gniffelen achter je pc om zo'n gepruts...wie oh wie helpt me de boel aan de praat te krijgen? Erg bedankt al vast als iemand wil reageren!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heb je de router aangesloten?

Het beste antwoord

De soort beveiliging op het modem/router kan ingesteld worden. Soms zit er een knop op die -wanneer je deze indrukt- een timewindow van 1 minuut instelt, gedurende welke tijd elke laptop/PC-verbinding toegestaan wordt om in te loggen en registreren. Daarna niet meer.
Maar óók kan de beveiliging anders ingesteld staan, bv. doordat de 'manager' (via het maintenance-menu) éérst handmatig het MAC-address moet invoeren van de laptop/PC die via het modem wil communiceren. Dit is de meest veilige methode en mogelijk hier van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou Honni, dank je wel. Volgens mij gaat het om je eerste optie. Maar hoe/ waar log ik in of moet ik me registreren? Er komt geen pop up venster waar ik iets in kan vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf. Als je de netwerknaam (SSID) en webkey al in een profiel hebt opgeslagen dan hoeft dat niet meer. Dan zoekt de laptop na opstart vanzelf naar de router. Op het moment dat je ziet aan de WIFI-icon (in de systemtray rechtsonder) dat ie contact zoek (knippert), dan druk jij op het knopje achterop het modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een weekend tobben zit de router weer in de doos. Terug met die ellende....

Andere antwoorden (1)

Het betreft hierbij alleen een router. Ik lees dat je het oude modem weer hebt aangesloten. Betekent dit dat je deze er niet tussen had?

De router moet via de WAN aangesloten worden op het modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zit goed aangesloten. Ook tijdens de installatie. Laptops 'zien' ook deze ver binding. Ik druk op de QSS knop om een laptop toe te voegen, log als een speer in...... Niets!! Om gek van te worden!!