hoe kan ik van een laptop, die helemaal niet meer opstart, de gegevens ( foto's) overhalen naar mijn pc. Op een manier dat een leek ( ik) het begrijp?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (3)

Je kan de harde schijf eruit halen en deze in een behuizing voor een externe harde schijf plaatsen. Dan kan je de schijf benaderen als een externe hardeschijf en zo de foto's en bestanden eraf kopieeren. Je zou eventueel ook een usb/sata controler kunnen gebruiken, dan hoef je hem niet in een behuizing te bouwen. Voor beide kan je met twee tientje wel klaar zijn.
Als je echt een leek bent is het misschien wel verstandig dit over te lkaten aan een handige buurman/vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je verdiept je in het opstarten van DVD of USB stick met besturingssysteem Ubuntu. (waarbij je via Ubuntu op je computer kan en alles naar een externe harde schijf kunt kopiëren)
Of je verdiept je in een HDD Caddy waarbij je je harde schijf uit je laptop haalt en in een ander systeem plaatst en op die manier toegang verschaft tot de data.

Overigens als het gevoelige data is en je hebt geen zin in bovenstaande methodes uit te proberen of een extern bedrijf er aan te laten zitten vernietig dan de harde schijf en koop een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op vele computerwebsites kun je een aansluiting kopen om je harde schijf op aan te sluiten. veel voorkomend is SATA aansluiting daarmee kun je een soort externe harde schijf maken. hiermee kun je via usb je belangrijke bestanden overzetten op een andere pc/laptop