Bestaat er een site waar je muziek in wav formaat kunt downloaden/kopen?

Bedoel dus geen Mp3, Aif, enz. zoals van Itunes, maar echt wav formaten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom persé wav?
capthavoc
12 jaar geleden
je kunt makkelijk van een mp3 een wav maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, maar heb je dan ook de echte wav kwaliteit aan geluid? Je kunt toch geen kleine bestanden vergroten? Er is in een Mp3 toch heel veel informatie weggelaten/gecomprimeerd, puur om het bestand klein te houden?
Komt dan dat wat weggelaten is plotseling weer tevoorschijn in een wav bestand? En Roland1995: Ik heb wav bestanden nodig, geen Mp3. Ik ga je niet uitleggen waarvoor het is, dat is veel te omslachtig en je zou me nooit geloven haha ;)

Het beste antwoord

WAV is niet meer, en het is ook niet wat jij zoekt. Wat jij bedoelt is dat je lossless en niet lossy data compressie wilt. MP3 was vooral in het begin -erg- slordig en ruw. Er verdween erg veel informatie uit het geluid.
Ten eerste is dat ondertussen heel veel verbeterd, en ten tweede zijn de bitrates geweldig veel hoger geworden.
Daarnaast zijn er ook compressie algoritme die helemaal geen verlies meer hebben. Die besparen je wel ruimte, maar niet door geluid te verwijderen.
Als simpel voorbeeld moet je maar aan een ZIP bestand denken. Wel klein[er] maar je kunt het origineel in zijn geheel terug halen.
Een paar lossless audio compressie methodes en formaten zijn:

Free Lossless Audio Codec – FLAC
Apple Lossless – ALAC (Apple Lossless Audio Codec)
apt-X – Lossless
Adaptive Transform Acoustic Coding – ATRAC
Audio Lossless Coding – also known as MPEG-4 ALS

En zo zijn er nog veel meer.

Helpt je dit voldoende?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan downloaden vanaf youtube met dvdvideosoft, deze kan je laten downloaden in MP3 maar ook in wav.
Jaspro101
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen optie, maar bedankt. Ik zoek gewoon een site zoals Itunes, maar dan waar je tracks in wav kunt kopen.
Je kan ook een "MP3 WAV Converter" gratis downloaden

Zo kan je al je mp3's omzetten na Wav-bestanden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet goedkomen i.v.m. de geluidskwaliteit. Je kunt wel Wav naar Mp3 omzetten, maar niet andersom. Toch? Je kunt toch geen kleine bestanden vergroten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kan ze wel vergoten heeft alleen geen enkele zin
Naar zo'n site ben ik ook naar op zoek in intunes kan je volgens mij max 320 kbs downloaden
De essentie van je vraag zoals mokum al zei is lossy versus lossless audio coding, aangezien bij lossy er nogal wat informatie verloren gaat.

Alleen in illegale circuits kun je flac (verliesvrij gecomprimeerde audio) krijgen. Deze kun je verliesvrij omzetten naar wav formaat.

Of er sites zijn waar je tegen betaling lossless audio kunt krijgen betwijfel ik. Het beste kun je gewoon de cd kopen en dan rippen. Hier kun je dan wav of flac van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is waar dat er niet veel lossless online verkocht wordt, maar wel een beetje. Meestal direct van de producent's web winkel, zo ook:
http://www.davidbyrne.com/music/cds/everything_that_happens/buy.php
en:
http://eagles.shop.musictoday.com/Product.aspx?pc=E1DD02