Wat is een goed open source programma voor Windows Vista om SNMP traps mee uit te lezen uit mijn router?

Ik wil dus met Windows Vista een aantal SNMP traps uit mijn wireless router uit kunnen lezen. Er zijn vele betaalde programma's maar ik kan geen goed open source alternatief vinden. Heeft iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

SNMP-agentgegevens configureren
Als u SNMP-agentgegevens wilt configureren, gaat u als volgt te werk:
Klik met de rechtermuisknop op het pictogram Deze computer en klik vervolgens op Beheren.
Vouw het knooppunt Services en toepassingen uit en klik op Services.
Dubbelklik in het deelvenster Details op SNMP-service.
Typ op het tabblad Agent de naam van de computergebruiker in het vak Contactpersoon en typ de fysieke locatie van de computer in het vak Locatie. Deze opmerkingen worden beschouwd als tekst en zijn optioneel.
Schakel alle selectievakjes in die netwerkfaciliteiten aangeven die worden geboden door de Microsoft Windows NT-computer. De serviceopties zijn:
Fysiek: Hiermee wordt aangegeven dat fysieke TCP/IP-apparaten, zoals een hardeschijfpartitie of een repeater, door de computer worden beheerd.
Toepassingen: Hiermee wordt aangegeven of deze computer programma's gebruikt die gegevens via TCP/IP verzenden, zoals e-mailprogramma's.
Datalink en subnetwerk : Hiermee wordt aangegeven of deze computer een TCP/IP-subnetwerk of datalink beheert, zoals een brug.
Internet: Hiermee wordt aangegeven of deze computer fungeert als IP-gateway (router).
End-to-end : Hiermee wordt aangegeven of deze computer fungeert als IP-host.
OPMERKING: als u extra TCP/IP-netwerkapparaten hebt geïnstalleerd, zoals een schakelaar of een router, gaat u naar de volgende RFC 1213-website voor meer informatie:
ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc1213.txt De in dit artikel vermelde contactinformatie is bedoeld om u te helpen bij het aanvragen van de benodigde technische ondersteuning. Deze contactinformatie kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Microsoft kan dan ook geenszins instaan voor de juistheid van deze contactinformatie.
Nadat u deze stappen hebt voltooid, klikt u op de tab Traps om door te gaan met de volgende taak.

Naar boven
SNMP-communities en -traps configureren
Als u een community wilt maken, typt u de hoodlettergevoelige community-naam in het vak Community-naam en klikt u vervolgens op Toevoegen aan lijst. Herhaal deze stap als u nog meer community-namen wilt maken.
Klik bij Eigenschappen voor SNMP-service op Toevoegen op het tabblad Traps.
Typ in het vak Hostnaam, IP- of IPX-adres de gegevens voor de host en klik op Toevoegen aan lijst.
Klik op Toevoegen, typ de hostnaam, het IP-adres of het IPX-adres in het juiste vak bij Configuratie van de SNMP-service en klik op Toevoegen. De hostnaam of het adres verschijnt in de lijst Trap-bestemmingen. Herhaal deze stap totdat u alle gewenste hosts hebt toegevoegd.
Herhaal stap 3 en 4 totdat u alle gewenste SNMP-communities hebt geconfigureerd en klik op de tab Beveiliging om door te gaan naar de volgende taak.
Naar boven
SNMP-beveiliging configureren
Als u SNMP-beveiliging wilt configureren voor een community, gaat u als volgt te werk:
Klik bij Eigenschappen voor SNMP-service op het tabblad Beveiliging op Verificatie-trap verzenden als u elke keer dat de verificatie mislukt, een trap-bericht wilt verzenden.
Klik onder Geaccepteerde community-namen op Toevoegen.
Klik bij Community-rechten op een machtigingsniveau voor deze host om SNMP-verzoeken van de geselecteerde community te verwerken. Als u een beschrijving wilt weergeven van een item in een dialoogvenster, klikt u met de rechtermuisknop op het item en klikt u vervolgens op Wat is dit?
Typ in het vak Community-naam een hoofdlettergevoelige community-naam en klik op Toevoegen.
Geef bij Eigenschappen voor SNMP-service op of SNMP-pakketten van een host moeten worden geaccepteerd:
Als u SNMP-verzoeken van een host op het netwerk wilt accepteren ongeacht de identiteit, klikt u op SNMP-pakketten van een willekeurige host accepteren.
Als u niet alle SNMP-pakketten wilt accepteren, klikt u op SNMP-pakketten alleen van deze hosts accepteren , klikt u op Toevoegen, typt u de gewenste hostnaam, het IP- of het IPX-adres en klikt u nogmaals op Toevoegen.
Hoewel de SNMP-service en de SNMP-beveiliging nu zijn ingesteld, kunt u de computer het beste toch opnieuw opstarten.

BELANGRIJK: als u alle community-namen, inclusief de standaardnaam Openbaar, verwijdert, reageert SNMP op geen enkele community-naam meer.