Hoe kom je van die persoonlijke google ads af?

Google volgt je surfgedrag en past de advertenties die ze tonen hierop af. Ik had het daar vandaag met iemand over en die wilde dat niet. Nu weet ik dat je dat kunt uitschakelen en zei dat ook, maar de vervolgvraag kon ik niet beantwoorden: hoe?

Toegevoegd na 16 uur:
Edit: houd het simpel. Het is iemand die het defragmenteren al eng vindt. Bovendien is het alleen de bedoeling om die google ads te anonimiseren, over andere dingen gaat het niet (ook eng).

En ik heb geen zin om op te draven om het allemaal te doen, want dan ben ik weer een paar avonden kwijt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (2)

Voor dit "probleem" kan je via een proxy gebruiken. Met een proxy kan je van alles blokkeren zoals Ads en pop-up. alleen er zit ook een nadeel aan een proxy dat het pagina's laden een stuk trager gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je surft en zoekt op Internet worden er zogenaamde 'Cookies' op je computer opgeslagen daarin kunnen ze zien wat je interesses zijn en krijg je dus overal die reclames.
Cookies kun je uitschakelen je browser maar dat is voor sommige sites niet handig.
Met CCleaner (gratis) kun je je computer opschonen, daarmee worden ook de Cookies verwijderd en krijg je dus minder persoonlijke reclame als je die regelmatig laat opschonen;

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je de browser http://www.mozilla.com/nl/firefox/ gebruikt kun je een reclame blokker aan zetten;
In Firefox heet dat een Add-On (Menu Extra > Add-Ons).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je alleen het koekje van google ads blocken? Waar zit het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is dus moeilijk te vinden omdat al die cookies een code hebben er er wel duizenden op je computer kunnen staan.
Met CCleaner gaat dat makkelijk!