Hoe weetje welken usenet goed is?

Hoe weet ik nou welke usenet goed is.
bij de ene vind ik veel meer dan bij de anderen en als ik dan kijk op de website zit er bijna geen verschil in.

De ene heeft 1024 Retentie en de ander 900.
Waar moet ik nou op letten en hoe weet ik nou welke usenet goed is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is maar één usenet! Wel is er verschil in providers waarmee je kunt downloaden van de nieuwsgroepen (usenet dus). Eweka is een goede met een retentie van 1100 dagen. Een upload kun je met Eweka nog 1100 dagen binnenhalen. Ook is Eweka flexibel. Je kunt een maand betalen en gebruiken, maar vervolgens een paar maanden niet. Heb je het weer nodig, dan activeer je je account weer voor een maand.

XS4ALL is een provider met usenet service die inbegrepen is in je abonnement, maar met 30 dagen retentie beperkt is. Als je zoals ik wekelijks even kijkt of er iets van je gading bij is, dan is 30 dagen meer dan voldoende.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf altijd Eweka gehad goeie provider inderdaad. Nu ben ik een 7 daags trial aan uit testen van sunnyusenet maar daar kan ik niet alles mee vinden. Ik ben ook supernews aan het proberen en daar kan ik eigenlijk nog meer mee vinden dan Eweka hoe komt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat bedoel je met er is maar één usenet?
Moet ik het usenet provider noemen?
paulus811
12 jaar geleden
usenet is de verzamelnaam voor 'nieuwsgroepen'. Die nieuwgroepen benader je via een newsreader en een provider. Hoe het komt dat je met sunnyusenet meer vindt weet ik niet, maar eweka is in ieder geval geen zoekprogramma maar alleen een portal naar de nieuwsgroepen (usenet dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je spotnet gebruikt, Kan het dan wel zo zijn dat de ene provider meer vind dan de ander?
Of heeft dat er ook niks mee te maken?
Bedankt voor de reacties nog!
paulus811
12 jaar geleden
Nee, spotnet is een zoekmachine die zoekt naar uploads (spots) van films, muziek etc. Spotnet weet niet eens welke provider je gebruikt. Spotnet is de menukaart van usenet eigenlijk. Het is wel zo dat bestanden die je met bijvoorbeeld xs4all niet meer kunt binnenhalen, je met Eweka nog gemakkelijk kunt downloaden. Dat komt omdat xs4all de bestanden na 30 dagen van de server verwijdert en eweka pas na 1100 dagen (de retentie, dus hoelang de bestanden beschikbaar zijn). Daarentegen kost payserver Eweka 7,50 per maand en is xs4all gratis onderdeel van het internet abonnement. Handig van spotnet is ook dat je nzb bestanden kunt binnenhalen. Dat is een klein pakketje met verwijzingen naar de bestanden die voor de newsreader nodig zijn om te downloaden en er uiteindelijk een complete film of cd van te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reacties weer wat geleerd!