Uiteraard kan dat, meestal zijn het ook webservers.

In 2001 vlak na die aanslagen had je bijvoorbeeld nimda
dat was een worm die onder andere webservers infecteerde en zich verder verspreide via de bezoekers van de geïnfecteerde websites. en dan heb ik het niet over een bestand downloaden of iets dergelijks maar een bezoekje(dus contact met de webserver) was al genoeg.

gumblar virus had het voorzien op de ftp gegevens en injecteerd een script dat webpagina's doorlinkte naar kwaardaardige site dit virus manipuleerde bijvoorbeeld je google zoekresultaten als je geinfecteerd was.

domain controllers(windows 2003 server) kan uiteraard ook geinfecteerd worden en zeker als er gedeelde mappen zijn van users kan een worm zich op die manier verspreiden binnen het domein bijvoorbeeld.

sasser virus installeerde een ftp server op een geinfecteerde computer en infecteerde via de ftp server weer andere computers.

dus het is wel mogelijk door alleen contact met een server te maken besmet te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja,

Sommige virussen zijn gemaakt dat zij het hele netwerk scannen op potentiële computers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat is een potentiële computer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekker hapje.