Virussen worden ook meestal geschreven door eerlijke mensen van programmeurs om het downloaden van illegale versies tegen te gaan. Dus als die illegale versies van hun gemaakte software tegenkomen, uploaden die die terug met een virus in, zodat minder mensen het gaan downloaden. Natuurlijk voegen ze geen virussen toe in de winkel-versie van hun producten, maar ze doen dit wel als ze illegale versies van hun software tegenkomen op internet. Dat schrikt mensen af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus een tip voor iedereen: download geen illegale software, want dit kan ervoor zorgen dat door een virus je PC niet meer opstart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is voor de makers een uitdaging de beveiligingen te doorbreken. Ongeveer dezelfde kick als het hacken van beveiligde computers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De virussen van dit moment zijn z.g. trojans. Voor de makers is er veel geld mee gemoeid om zoveel mogelijk computers daarmee geïnfecteerd te krijgen. Met geïnfecteerde computers kunnen ze doen wat ze willen, spam versturen, creditcard gegevens ontfutselen, etc.
AWM
13 jaar geleden
virussen zijn gewoon mensen die denken dat door ze
te maken ze kunnen laten zien hoe slim ze nou zij
dus gewoon gefrustrirde sukels die niks en niemand heben
maar heelas durven ze zig nooit openbaar te tonen
anders wist ik en veel andere wel wat we met hen zal doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen je komputerhacken bijv. coockies verzamelen info over jou zo kan je zien waarneer jij het huis uit bent en dan kunnen ze inbreken