al mijn usb aansluitingen zijn kapot, moet ik hiervoor uit mijn eigen portemonnee gaan betalen?

ik heb er een keer een muis ingedaan (computer-muis) en toen was die kapot en daarna de tweede ook.

p.s. ik heb een laptop (acer aspire)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Wie wilde je er anders voor laten betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht het niet aan de muis dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien mijn verzekering?
ik weet niet of het aan mijn muis lag, als dat zo is betaald de verzekering het dan?
of moet ik er garantie op hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je zelf betalen omdat het onder onoordeelkundig gebruik valt.Hoe krijg je dat voor elkaar ? Waarschijnlijk veroorzaakt met kapotte stekker(s).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij apparaat beheer je usb connecties opnieuw installeren, dit zijn de betreffende stuurprogramma's en die kun je updaten en bijwerken. Het kan ook zijn dat je een usb 1.0 apparaat wilde aansluiten wat voor conflicten kan zorgen met besturingsprogramma's. Als dit allemaal niet werkt, ga je naar de dichtstbijzijnde pc dokter en laat je hem voor weinig geld professioneel nakijken. Zorg vooral dat je de instellingen goed hebt staan en je stuurprogramma;s hebt bijgewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dat moet je zelf betalen omdat het onder onoordeelkundig gebruik valt." Hoe kan het nu onder onoordeelkundig gebruik vallen als je een muis in een USB-poort steekt??? Leg mij dat maar eens uit!!!
Iets wat een 100% volstrekt normale of zelfs _vereiste_ handeling is om je eigen muis te kunnen gebruiken i.p.v. die altijd kloterig werkende vingervakjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het kan ook zijn dat je een usb 1.0 apparaat wilde aansluiten wat voor conflicten kan zorgen met besturingsprogramma’s." Al steek je een USB 1.0 apparaat in een USB 3.0 poort: het hoort gewoon te werken hoor.
Voor een conflict hoort het NOOIT te zorgen. Een conflict met software zou trouwens ook nog steeds geen enkele rechtvaardige reden zijn om de poort op te blazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Als dit allemaal niet werkt, ga je naar de dichtstbijzijnde pc dokter en laat je hem voor weinig geld professioneel nakijken." De eerste professionele PC-dokter die USB-poorten van een laptopmoederbord voor weinig geld weer kan repareren, moet ik nog tegenkomen... Als zulke doktoren al uberhaupt bestaan.

Antwoorden (2)

Jij wist niet dat de USB-poorten kapot zouden gaan. (Tenzij je bijvoorbeeld zag dat er draden op en bloot lagen. Daar ga ik even niet van uit.)

Als de muis NIET niet zichtbaar kapotte draden had, is de leverancier van de muis verantwoordelijk. (Ik ga even uit van ondeugdelijke kwaliteit van de muis als oorzaak.) Die leverancier kan/mag op zijn beurt weer de fabrikant van die muis verantwoordelijk stellen. Belangrijk is dat je dat NIET ZELF hoeft te doen! Laat de leverancier je dat nooit wijsmaken. De leverancier is en blijft ten allen tijde verantwoordelijk als er iets mis is met zijn producten.
De muis was blijkbaar ondeugdelijk en heeft schade veroorzaakt bij een vokstrekt doodnormale handeling (de muis in een USB-poort steken).
Je hebt recht op een nieuwe muis zonder kosten, als die nog niet zo oud is en het geen eigen schuld was (slecht met de muis omgaan waardoor de draden stuk zijn gegaan, bijvoorbeeld). Veel lastiger wordt het om de gevolgschade vergoed te krijgen. Dat zou een juridisch gevecht kunnen worden zonder duidelijke winnaar vooraf.

Als de muis TOCH duidelijk (bijvoorbeeld) zichtbare kapotte draden had en je bent minderjarig, dan ben je blijkbaar niet zodanig opgevoed dat je WEET dat je die muis dan niet zomaar in een USB-poort mag steken. Dus zelfs in dat geval vind ik niet zomaar dat je verantwoordelijk bent voor de kosten. Tenzij het natuurlijk opzet was om de boel te vernielen. Maar dat geloof ik eigenlijk voor geen meter.

PS: als in de voorwaarden van de muis staat dat gevolgschade niet vergoedt wordt, dan zegt dat an sich nog steeds niks. Die voorwaarden moeten gewoon aan de Nederlandse wet voldoen. Veel voorwaarden (ook bijvoorbeeld EULA’s bij software) voldoen gewoon niet aan de Nederlandse wet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even kort maar krachtig.
als je usb poorten naar filistijnen zijn dan kan je het hele moederboard gaan vernieuwen.