Waarom start mijn Excel 2007 niet met een nieuw werkboek?

Als ik Excel 2007 start komt er geen nieuw Werkboek (Boek1). CTRL-N doet het gewoon, maar ik wil graag opstarten met een werkboek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Van de microsoft site lees ik :

Open a workbook automatically when Microsoft Excel starts

Any workbook, template (template: A workbook that you create and use as the basis for other similar workbooks. You can create templates for workbooks and worksheets. The default template for workbooks is called Book.xlt. The default template for worksheets is called Sheet.xlt.), or workspace file (workspace file: A file that saves display information about open workbooks, so that you can later resume work with the same window sizes, print areas, screen magnification, and display settings. A workspace file doesn't contain the workbooks themselves.) you place in the XLStart folder is automatically opened when you start Excel. This XLStart folder was created when you installed Excel, and is located in one of the following places:

* C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Excel
* C:\Program Files\Microsoft Office\Office11