Ik heb een Xbox one s en ik wil beginnen youtube game videos maken wat heb ik daar voor nodig?

Ik speel vaak Fortnite en Fifa 18 en Minecraft maar ik wil videos van 15 tot 30 minuten maken en op youtube plaatsen hoe doe ik dat en wat heb ik er voor nodig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K
LeonardN
6 jaar geleden
Wil je ook jezelf opnemen? Beeld en geluid?

Antwoorden (2)

Om te beginnen een eigen kanaal op Youtube, en daarnaast iets van een Elgato Capture device om je HDMI op te nemen naar een videobestand, deze comprimeer je volgens de Youtube specs(anders doet youtube het voor je en wordt het minder mooi) en upload je het bestand naar je kanaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Heb een vraag gesteld over de juiste settings:
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/vraag/643115/video-converterencomprimeren-alvorens-uploaden-youtubeaccount/
Afhankelijk van wat je precies op wil nemen.

PC
XBox One S
Capture device
Webcam
Headset
OBS Software
Wellicht nog de XBox headset controller opzetstuk en wat andere extra plugje afhankelijk van wat je wil. Misschien zelfs een losse microfoon en mixer.

Een van de lastigere op te lossen problemen is de opname en wellicht doorlussing van audio, als je alles op wil nemen:
Gamegeluid
Jouw spraak ten alle tijde
Jouw spraak op voicekanaal
Spraak van anderen op voicekanaal

Dit moet allemaal met de webcam en de stream van je capture device in OBS binnenkomen.