Wanneer is nou echt iets verwijderd ?

als je op je computer iets verwijderd gaat het eerst naar de prullenbak en als je die leegmaakt dan heb je programma's die het dan nog terug kunnen halen dan kan je nog alleen formateren maar ze zeggen dat het pas naar 17 keer formateren echt is verwijderd

kijk als je in het echt iets weg gooit gaat het naar de prullenbak als jij die leeg maakt gaat het naar de vuilnisbelt en die verbrand het maar dan blijft er as over is dat ook zo mee computerbestanden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
gvrox
12 jaar geleden
Als je een file echt wilt verwijderen zonder dat ie teruggehaald kan worden, gebruik je een file shredder, zoals http://download.cnet.com/File-Shredder/3000-2144_4-10662831.html

Het beste antwoord

Ja dat klopt

Ik heb een foto

ik verwijder hem

maar het staat nog altijd op de harde schijf

het staat op een bepaalde plaats op de harde schijf

het bestand is pas echt weg als er een ander bestand over heen word geschreven

word een ander bestand op de plaats gezet waar mijn foto stond dan is hij pas weg

als je jouw computer formatteert kan een gespecialeerd iemand de meeste bestanden terughalen tenzij je er iets anders op installeert

er bestaan programma's om alles over te schrijven en dan is alles echt WEG

gr,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bestanden op de computer kun je niet verbranden, je kan ze wel overschrijven en dan kun je ze niet meer terughalen. Als je iets verwijdert geeft de computer aan dat er op de plaats van de oude bestanden nieuwe bestanden kunnn worden gezet, als er geen nieuwe bestanden overheen gezet worden kun je het dus nog terughalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als ik het goed begrijp moet je als je iets echt wil verwijderen eerst je hele schijf vol zetten voor dat je verwijderde bestand echt weg is
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep. Maar dat werkt alleen bij traditionele harde schijven, niet bij USB-staafjes of SSD's.
Nee het blijft stiekem opgeslagen op station c meestal je kunt ook killdisk instaleren met deze progamma heb je echt de zekerheid dat alles weggaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, als je de prullenbak leeg maakt. Word alleen de bestandsnaam deels gewist en de ruimte waar de bestand heeft gestaan is beschikbaar om over te schrijven.
En tot die tijd staat de bestanden onzichtbaar op je hardeschijf en kun je ze dus weer terug krijgen.

Een hardeschijf werkt met magnetische en als je een laboratorium er op los laat zou je dus magnetische sporen kunnen ontdekken en aan de hand hier van oude bestanden kunnen samen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al geschreven, blijft een bestand, ook als het uit de prullenbak verwijderd wordt, op de harde schijf bewaard.
Als je het echt wilt verwijderen, kun je een programma als bijvoorbeeld CCleaner (gratis) gebruiken. Die heeft de optie om een bestand te "wipen" of om alle vrije ruimte op je harde schijf te "wipen". Hierbij wordt dan de betreffende ruimte op de harde schijf, tot wel 35 maal overschreven met willekeurige gegevens. Dan kun je er vrij zeker van zijn dat er niets meer is terug te halen, ook niet in een laboratorium. Dit is de reden dat deze techniek ook door overheden wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZEKER geen format toepassen want dan ben je alles kwijt, niet enkel uw data maar ook al uw programma's. Om het even wat men wist, dit wil zeggen dat het onherkenbaar wordt. Dit doet het operating systeem (OS) door de eerste letter van dit bestand te vervangen door een vraagteken, daardoor wordt het niet enkel onzichtbaar maar wordt ook vrijgegeven door het OS om te overschrijven. Eenmaal overschreven is het totaal onbruikbaar. Ccleaner heeft de mogelijkheid om alle niet bruikbare data te wissen door eerder onbruikbaar gemaakte data volledig te wissen door alle bits op"0" te zetten. Als Ccleaner eenmaal gestart is moet u volledig onderaan "wis vrije ruimte" aanvinken. EENMALIG deze procedure uitvoeren is voldoende, het duurt dan ook zeer lang vooraleer dit op de ganse schijf uitgevoerd is. U kan er dan zeker van zijn dat alles weg is. Ccleaner kan u gratis downloaden op http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Het beste is om eerst een defragmentatie uit te voeren dit kan perfect met een programma van dezelfde firma eveneens gratis op http://www.piriform.com/defraggler/download/standard
Na uitvoeren van beide programma's zal u zien dat uw computer een stuk sneller geworden is. Veel succes.