Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verander ik mijn besturingssysteem?

Ik heb Windows Vista, maar er is een leuk spel op de computer, wat voor windows 95,98 en hoger is gemaakt. Hoe verander ik mijn besturingssysteem naar windows 98,95?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
857

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De beste oplossing is virtualiseren. Dan kun je gewoon Windows 98 draaien onder Vista in een box.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Windows Vista is "hoger" dan Windows 95 en 98.
Werkt het niet met Vista?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dit spel waarschijnlijk spelen op vista, de minimale eis is Windows 95/98. Hier voldoe je dus aan. Eventueel kan je het spel opstarten via de compatibiliteitsoptie, via je rechtermuisknop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het spel voor Windows 95 (NT 3.51) en 98 is gemaakt, zal het ook werken op Windows 2000/XP/VISTA/7.
En let op! Vista is het op één na nieuwste besturingssysteem van Microsoft; hier werken veel programma's op. Maar Windows 95 is inmiddels 16 jaar oud; hier zal niet veel meer op werken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het spel in Vista ook uitvoeren in de compatibiliteitsmodus van een oudere Windows versie.
Dit doe je als volgt:
1. klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling waarmee je het spel opstart en kies voor EIGENSCHAPPEN
2. Open de tabblad "Compatibiliteit"
3. Zet een finkje bij "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren"
4. Selecteer de oude versie daaronder en sluit het scherm af met "OK"

Dit zou zo moeten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het niet kunnen lezen van de disc heeft niets te maken met Windows Vista. Als de disc goed is (geen diepe krassen en niet beschadigd) dan moet de pc deze altijd kunnen lezen ongeacht de versie Windows.
Open de verkenner en controleer of je de inhoud van de cdrom kunt inzien. Zo ja, dan is er niets mis met de disc en zo nee, dan is hij beschadigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de disc is beschadigd of de cdspeler functioneert niet meer goed. Heb je toevallig een andere pc of notebook waar je de disc kan testen? Bij je vrienden of familie of zo.
Als je de inhoud van de disc daar ook niet kan bekijken dan zeg dit genoeg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding