Hoe krijg je per FTP een bestand bij een ander persoon?

Vroeger was FTP helemaal de shit.
Nu lijkt het niet meer gebruikt te worden om onderling bestanden te delen.
Hoe maak je nou ook alweer een FTP server om zo anderen bestanden te kunnen laten downloaden van je PC / server/ watdanook... Ik weet niet meer hoe dit ging...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Op de onderstaande website staat een workshop over het onderling delen van bestanden middels een FTP server.
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=2289974
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- FTP server downloaden
- Installeren
- User account(s) aanmaken voor mensen die mogen inloggen en map kiezen waar ze toegang toe hebben.

- Firewall instellingen controlleren (of deze poort 21 toelaat)

Dat is het in een notedop. Zelf gebruik ik Quick `n Easy FTP Server Lite. Super simpel, zoals de naam al aangeeft.

http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/quick__n_easy_ftp_server.html

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben trouwens een paar belangrijke zaken vergeten.

Als je achter een router zit, zul je het verkeer van poort 21 door moeten sluizen naar poort 21 van jouw computer. Het zogeheten port forwarding.

Mensen die bij jou willen inloggen zullen het externe IP adres van jouw router moeten gebruiken om op in te loggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toevoeging maakt je antwoord compleet +1
Een FTP server kun je downloaden, dan installeer je hem en de ander logt in op jouw FTP server en up- of download daar bestanden.