Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je per FTP een bestand bij een ander persoon?

Vroeger was FTP helemaal de shit.
Nu lijkt het niet meer gebruikt te worden om onderling bestanden te delen.
Hoe maak je nou ook alweer een FTP server om zo anderen bestanden te kunnen laten downloaden van je PC / server/ watdanook... Ik weet niet meer hoe dit ging...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
766

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op de onderstaande website staat een workshop over het onderling delen van bestanden middels een FTP server.
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=2289974
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- FTP server downloaden
- Installeren
- User account(s) aanmaken voor mensen die mogen inloggen en map kiezen waar ze toegang toe hebben.

- Firewall instellingen controlleren (of deze poort 21 toelaat)

Dat is het in een notedop. Zelf gebruik ik Quick `n Easy FTP Server Lite. Super simpel, zoals de naam al aangeeft.

http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/quick__n_easy_ftp_server.html

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben trouwens een paar belangrijke zaken vergeten.

Als je achter een router zit, zul je het verkeer van poort 21 door moeten sluizen naar poort 21 van jouw computer. Het zogeheten port forwarding.

Mensen die bij jou willen inloggen zullen het externe IP adres van jouw router moeten gebruiken om op in te loggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toevoeging maakt je antwoord compleet +1
Een FTP server kun je downloaden, dan installeer je hem en de ander logt in op jouw FTP server en up- of download daar bestanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding