Ik heb een probleem met mijn toetsenbord, kan er iemand helpen?

Verleden jaar kocht ik een nieuw toetsenbord, per vergissing een qwerty gekocht, dus ik typte dan maar in qwerty. Een paar dagen geleden begaf mijn toetsenbord het, ik kocht een nieuw maar ditmaal dus een azerty. Ik heb hier nu enkele dagen perfect kunnen mee werken tot op vandaag, de toetsen a - q - w werken plots niet meer. Het is niet dat de toetsen omgewisseld zijn bv. op de q drukken en een a zien verschijnen, neen deze 3 toetsen werken gewoonweg niet meer, hoe vaak ik er ook op druk, er verschijnt geen letter. Ik ben een echte leek in pc materie dus ik weet helemaal niet wat er mis kan zijn. Het enige dat ik al wel kan zeggen is dat ik kan zien dat mijn toetsenbord ingesteld staat op Nederlands (België) - Toetsenbord Belgisch (punt). Daar ik dagelijks nogal vrij veel moet typen is het een echte ramp, om een tekst te typen moet ik de letters a - q - w telkens kopieren en deze dan overal in de tekst plakken pffff je wil niet eten hoelang dit duurt, dit bericht was zelfs al een hele opgave! :-(

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ok een paar dagen geleden? Dan zou ik hem meteen terugbrengen naar de winkel. Als er nu al drie toetsen het niet doen dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst. Als het mogelijk is zou ik geld terugvragen en een toetsenbord van een ander merk nemen. Het komt echt niet doordat je niet veel van computers weet: het ligt echt aan het ding. Normaal haperen toetsenborden pas na vele jaren, vooral bij goedkope merken. Als je er zelf wat aan wilt doen moet je hem openschroeven. En dat zou ik niet doen, dan heb je kans dat ze geen garantie meer geven omdat je hem open hebt gemaakt. Dus: het is een probleem van de winkel. Die moeten het uitzoeken. U heeft recht op een nieuwe. De winkel waar u hem heeft gekocht is daarvoor verantwoordelijk. Soms zeggen ze dan: bel maar naar de fabrikant oid maar dat is onjuist: de winkel die uw geld heeft aangenomen is veranwoordelijk voor het leveren van een goed product.