Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe of waar kan je regelen dat na je overlijden je sociale media accounts worden opgeheven?

Waar kan je je digitale erfenis regelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
864

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In onderstaande link staat duidelijk hoe een en ander kan worden aangepast (naar een in memoriam bijvoorbeeld) of verwijderd.
Ik heb het zelf volgens deze handleiding gedaan met de Hyves van mijn dochter, nadat ze overleden is. Ze pakken dit netjes aan. Vooral ook dat je de keuze hebt om de accounts op te heffen of voort te laten bestaan, maar dan zonder dat mensen nog kunnen toevoegen of meldingen krijgen van verjaardagen ed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf kun je na je overlijden natuurlijk niets meer regelen. Dit zul je echt aan je nabestaanden over moeten laten. Misschien handig om je partner, ouders of kinderen in te lichten over wat jij ermee wil na je overlijden, zodat ze de juiste stappen kunnen ondernemen als het zover is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker, een nuttig antwoord. +

Andere antwoorden (3)

Het enige wat u kan doen is al uw login gegevens en paswoorden aan iemand geven die u kan vertrouwen want die gaan niet automatisch op non-actief, laat staan verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zorg dat mijn beste vriendin na een maand een status update plaatst: "Het heeft even geduurd, maar hier hebben ze dan eindelijk ook wifi"

Maar inderdaad, iemand zou de accounts dan voor je moeten verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt "digitaal zelfmoord" plegen of laten plegen.
http://suicidemachine.org/
Alleen facebook schijnt lastig te zijn.


Daarnaast een excel sheet met al jouw login gegevens en dan kan er volgens mij niets meer verkeert gaan.

Trouwens een goed ding dat je hieraan denk, dit wordt meestal vergeten.

Heb zelf ook een dergelijke sheet met alle accounts en wachtwoorden.
Moet alleen nog de discipline kweken om hem wel bij te houden........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding