Windows: waar is het Hondje (search companion)?

In Windows verkenner had je altijd de zoekfunctie (CTRL+F). Je kon dan door naar de search companion, waar je documenten ook op inhoud kon doorzoeken. Bijvoorbeeld alle documenten waar het woord "telefoon" in voorkomt.

In Windows Vista kun je via CTRL-F een zoekopdracht naar filenamen uitvoeren. Maar waar is de "zoek in documenten optie' gebleven?

Ik wil mijn hondje terug, want ik kan niets meer terugvinden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De map Zoeken is een goede keus in de volgende gevallen:

Wanneer u niet weet waar een bestand of map zich bevindt.

Wanneer u zoekresultaten met bestanden uit meerdere mappen (bijvoorbeeld Afbeeldingen en Muziek) wilt weergeven.

Wanneer u wilt zoeken op meer dan één bestandsnaam of bestandseigenschap.

Met deze zoekmethode wordt standaard gezocht in een reeks locaties met de naam Geïndexeerde locaties. Hiertoe behoren alle mappen in uw persoonlijke map (die veelgebruikte locaties zoals Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Bureaublad bevat), e‑mail en offline bestanden. Als u bestanden vaak op andere locaties opslaat, kunt u deze locaties toevoegen aan Geïndexeerde locaties. Zie Zoekacties in Windows verbeteren met de index: veelgestelde vragen voor meer informatie.

U kunt Zoeken als volgt openen: druk op de Windows-logotoets +F.

Typ een woord of een deel van een woord in het zoekvak.

Terwijl u typt, worden overeenkomende bestanden van diverse locaties op uw computer weergegeven.

Voer een van de volgende handelingen uit in het zoekvenster:

Klik op een van de beschikbare filterknoppen, bijvoorbeeld E‑mail, Documenten, Afbeeldingen of Muziek, om alleen bepaalde soorten bestanden weer te geven.

Klik op de knop Geavanceerd zoeken om meer filters weer te geven. Als u een meer geavanceerde zoekopdracht wilt opstellen, geeft u informatie op in de vakken en klikt u op de knop Zoeken.
Klik op een item in de lijst Locatie om een andere reeks locaties voor uw zoekopdracht te kiezen. Met deze methode wordt standaard gezocht in Geïndexeerde locaties, maar u kunt desgewenst een volledige vaste schijf of een andere locatie afzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die beschikbare filterknoppen lijken bij mij te ontbreken, zo ook de Geavanceerd knop. Waar moet die zitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik heb zelf geen windows vista. Dus als je alle stappen volgt kom je er niet uit? :( Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope... ik lijk die knop niet te hebben...