Kan ik met Windows 7 op de 1 of andere manier met Outlook werken?

Ik had Windows XP maar die pc is nu kapot..
op de nieuwe komt Windows 7...die kennelijk geen
Outlook "heeft"...Betekent dit dan dat ik mijn email-adres van Ziggo niet meer kan gebruiken?
(antwoord liefst in Jip en Janneke-taal...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je outlook express bedoeld (dit zat standaard in XP). Bij Vista is dit vervangen door een ander mail programma...en met Windows 7 is dit compleet verdwenen.
Je hebt veel opties om je mail gewoon te checken.
Je kan outlook uit het officepakket installeren (maar dan moet je wel het "kostbare" office aanschaffen)....of je kan bijvoorbeeld gratis Windows Live Mail installeren.
Zie onderstaande link als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bij windows 7 wordt niet meer automatisch "Office" geleverd.

waar dus Word, Powerpoint, en ook Outlook bij zit.

Dit moet je er zelf apart bij kopen en installeren, dan kan je weer verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan nog steeds, ik had voorheen ook xp en ben overgegaan naar windows 7 en gebruik nog steeds outlook maar dan microsoft outlook.
Je kan ook gewoon nog al je ziggo email-adressen gebruiken.

De nieuwe outlook is ff wennen, om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds niet aan gewent ( heb al 1 jaar windows 7 ) ik had liever de oude versie outlook.
En windows mail heb je ook die lijkt nog het meeste op de oude outlook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Outlook express bestaat niet meer als zodanig. Outlook is een zeer duur alternatief, en windows live mail, met alles wat er aanvast zit, is een gedrocht (ontzettend groot en moeilijk ) een goed en gratis alternatief, dat grotendeels dezelfde look en feel heeft als outlook e, is Thunderbird, fijn aan je eigen ideeën aan te passen ook nog. Je kunt gewoon verder met je email adres, dat staat los van het programma. ( gewoon in thunderbird als je de eerste keer opstart je gegevens inbrengen, en klaar is Kees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet de volledige versie van MS office te kopen, als je het koopt natuurlijk, anders zit er kans in dat outlook er niet in zit!!
En ja outlook is mogelijk op Windows 7, als je de geadvanceerde installatie doet va MS Office kunt u ook gewoon oulook alleen installeren zonder de Word,Excel, Access,... toepassingen. Hangt af wat je precies wilt.