Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bespaar ik energie op mijn pc door fast start uit te schakelen (windows 8.1) ?

snel opstarten uitschakelen bij energiebeheer

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
832
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar heeeeeeeeeeeel weinig, bij een laptop zou het nog wel interessant kunnen zijn....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij niet, integendeel: het opstarten duurt langer dus verbruik je gedurende die tijd meer energie. Naar de stabiliteit van je systeem toe is het wel een goed idee om de fast start uit te schakelen omdat al je hardware dan telkens deftig opnieuw wordt herkend.

Bij vragen over energiebesparing op pc's moet je altijd even nagaan hoe je het systeem gebruikt.

Zo kan je energie besparen door de draadloze instellingen van je laptop of smartphone net niet op energiebesparend te zetten maar op optimale prestaties. Je netwerkverbinding is dan sneller, je bent sneller klaar dus kan de wifi en beeldscherm sneller weer uitgeschakeld worden.

Hetzelfde geldt voor de onderdelen van je pc. Een zware processor betekent minder energieverbruik voor zware taken, want daar is de pc dan sneller mee klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding