Minder gamen!?

Ik speel de laatste tijd steeds meer op mijn xbox (call of duty). Ik heb het gevoel dat ik mijn school steeds meer verwaarloos en ook mijn vrienden. Heeft iemand tips of alternatieven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel een tijdslimit in van: zo laat tot zo laat op de xbox, ik neem aan dat je na 2 uur gamen wel genoeg hebt
(moet ik nodig zeggen :p)
Maar zowieso je school gaat voor...

Of als je eerst je schoolwerk maakt (en dan bedoel ik ook echt alles he)
Dan kun je daarna gaan gamen :D!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Stoppen tijdlimieten vaststellen en meer tijd doormaken met je vrienden of even je huiswerk maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt gamen, ga dan bijvoorbeeld op de computer op Youtube iets opzoeken, meestal vergeet je de tijd en krijg je na een tijdje minder de behoefte om te gamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke zal het proberen. Tnx :)
als je echt verslaafd was had je het zelf niet zo gauw ingezien, dus het is al wel goed dat je actie wil ondernemen. (tenminste, ik denk dat je dat wil).
Maak een planning, hoelang je gaat gamen, en hoelang je gaat leren, etc.
Laat je ouders je xbox weghalen(?)
als het echt heel erg is, praat met je ouders, misschien kunnen zei jou beter in de gaten houden, dat áls je er te lang achter zit, zei jou kunnen stoppen.

ik hoop dat je hier wat mee kunt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar kan ik wel wat mee! Bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig! :)
Alleen bepaalde dagen gamen. Ene dag sociaal de andere dag gamen. Houd ook rekening met het weer ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
samen met je vrienden gamen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je game eens af aan je ouders. Je zegt ik verdoe teveel tijd aan gamen willen jullie even dit spel bewaren en mij er wat vaker uitsturen? Zo geef je zelf aan dat je graag hulp wil anders word je alleen maar verslaafd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed dat je dit al zelf onder ogen ziet. Ik heb hier zelf ook last van gehad en wat mij hielp was om de stekker van m'n console eruit te halen en of wanneer je een slechte cijferlijst hebt die uit te printen en op je console te hangen zodat je telkens die cijfers ziet. Dit heeft mij enorm geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Discipline.
Als je voor jezelf kan bepalen dat je op een moment stopt en het ook echt doet komt het weer goed.
Als je uit school komt ga je eerst even ontspannen, bijv. met vrienden of een halfuurtje tv of iets, dan maak je je huiswerk, dan ben je meestal voor het eten klaar, dan heb je de hele avond nog km andere dingen te doen, zoals cod!
En als je een toets hebt stop je tussendoor nog even en maak je nog een uurtje (meer/minder) je huiswerk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet er een tijdschakelaar op, dus tussen het stopcontact en de stekker. En stel die in voordat je gaat gamen. Als je aan het gamen bent en hij valt door die schakelaar uit, heb je meestal geen zin om hem weer opnieuw op te starten, deels omdat je chagerijnig word als hij uitvalt (Zeker bij COD)
Ik was ook een keer aan het gamen, en me pc viel uit, ik was zo chagerijnig dat ik maar huiswerk ben gaan maken, het klinkt raar, maar het was zo klaar en ik had absoluut geen zin om het spel weer opnieuw op te starten.

Neem dan niet zo'n preciese schakelaar zodat je precies weet wanneer hij uit gaat vallen, maar juist ééntje die niet zo precies is, dan kan je je er ook niet op voorberijden.