Hoe kun je voor een club een forum op het internet opzetten, waar en hoe?

Liefst gratis natuurlijk.
Ongeveer 200 leden
Ongeveer 20 emails per dag die worden ingezonden, en dus moeten worden doorgezonden naar de leden.

Zoiets als dit:

http://www.alfaforum.nl/forum/index.php

Bovenstaande gaat dan over auto's maar wat ik bedoel is dus als voorbeeld de layout, dus subcatergorien en de mogelijkheid tot het aanpassen van het uiterlijk etc.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het moet in het ENGELS kunnen dus niet alleen iets vanuit Nederland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

je hebt ook gratis forums van forum2go...heel makkelijk te programmeren en je hebt een hele ruime keus aan layouts.
als je er dan een taalgadget opzet van google,kun je via deze gadgets je forum in vele talen vertalen...de forums van forum2go accepteren de gadgets van google,zelfs goedevraag kan erop....en je kunt er een chatbox op plaatsen,bezoekersteller enz....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kijk eens op www.123forum.nu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met phpBB kan je zelf gratis een forum maken(98% van de fora die je tegenkomt maken hier gebruik van)

Het vereist wel (enigzins) technische kennis... Maar als je je er even in verdiept is het best te doen. Voorwaarde is wel dat de server waarom je het forum wilt draaien MySQL / php ondersteund...

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je niet gaan voor een gratis Yahoo-group (zie link hieronder) ?!? Dan heb je een plaats op Internet waar leden zelf berichten kunnen plaatsen. Deze berichten kan iedereen daar ook lezen. Iedereen kan zelf aangeven of hij de groep via het web wil volgen of dat de berichten naar hem/haar gemaild moeten worden.

Dit is dus een soort mix tussen een forum en een mailinglijst en het bevalt mij erg goed.

Ook kun je hier bestanden en foto's met elkaar delen, een agenda bijhouden, etc. Het is wat vergelijkbaar met Hyves, maar bestaat al wat langer en legt de nadruk vooral op de functionaliteit. Daardoor bieden ze behoorlijk wat functionaliteit en nu kun je daar als groep-beheerder ook nog zelf toepassing aan toevoegen (beta-functionaliteit).