moet je je Nat type veranderen in je internet of in je router?

Mijn internet staat op Nat-type 3 en ik wil dit graag veranderen naar type 2. Ik vroeg mij daarom af of je dit moest veranderen vanaf je centrale internet of dat je dit moet instellen in je router. Verder heb ik een router , een EnGenius ecb300 , alleen ben ik de gegevens van deze router kwijt dus kan ik hier niet meer op inloggen.

ik wil dus weten of ik deze gegevens ergens kan achterhalen.

Ik zou eventueel ook nog wel een andere router willen kopen die al op Type2 ingesteld staat , maar dan moet dit wel helpen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je precies met "centrale internet"? Deze woorden spreken elkaar tegen.. Er bestaat niet zoiets als 'centraal internet'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik bedoelde de kabel , maar kon niet op het woord komen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je het modem? Want een kabel is gewoon een stukje geïsoleerd flexibel koper. Het modem is het kastje die van de internetverbinding uit de muur een netwerkverbinding maakt voor je eigen lokale netwerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb alle wachtwoorden die in mij opkwamen geprobeerd. dus ook admin admin , user user. maar dat is het niet. is er dan een manier om dit wachtwoord te achterhalen. of zou het werken om een andere router erbij te kopen die ik wel kan instellen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je het wachtwoord niet meer weet moet je de router herstellen naar fabrieksinstellingen. Meestal zit er een resetknop achterop de router die je een paar seconde ingedrukt moet houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de lan port in mijn router nodig omdat deze volgens de tekst moet worden aangesloten op mijn computer. Maar wanneer ik deze aansluit op mijn computer heb ik geen wifi meer dus kan ik niet meer naar mijn internet waarom maken ze dit zo ingewikkeld ) ;

Antwoorden (1)

Omdat je Tele2 gebruikt heb ik een oplossing opgezocht op het forum van Tele2: https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/nat-type-3-strict-ps4-28833/index1.html#post178996. De functie DMZ moet namelijk aan worden gezet. In die link staat hoe. Succes!