Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik op een Samsung tablet pc een usb modem aansluiten en zo internetten ?

Ik bedoel dus niet een tablet met 3 G verbinding, dat is duidelijk. Maar een met wifi. Als je een laptop neemt kan je daar ook een usb modem ( dongel ) op aansluiten en zo internetten. Ik ben benieuwd of dit ook kan met een tablet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
895

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, het probleem is dat de chipset van een dergelijk randapparaat bepaalde drivers nodig heeft, de drivers die een tablet standaard aan boord heeft is heel summier, randapparatuur houd meestal wel op met een muis/toetsenbord of geheugenstick.
daar deze tab al reeds een wifichip aan boord heeft zijn er verder geen wifiondersteunende drivers mee ingestalleerd, dat is eigenlijk ook wel logisch, ten eerste waarom extra drivers en ten tweede ruimte besparing.
Daarnaast krijgt jou android het moeilijk, de meegebakken software van android wordt aangestuurd door de ingebouwde chipset, je kan deze niet herconfigureren zodat deze gaat werken op jouw stick.

Heb er zelf in het verleden wel eens mee geëxperimenteerd, maar wel tevergeefs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee de driver van die usb dongle werkt niet met besturing systeem dat er op staat
maar heeft die samsung niet zelf wifi ?
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding