Wat is het verschil tussen deze twee NAS systemen, DS209 en de DS209+II van Synology en waarom zou de ene beter zijn dan de andere?

Ik kan geen wijs uit al die getallen etc. dus indien iemand een antwoord weet in lekentaal zou dat mooi zijn.

http://www.synology.com/nld/products/compare_spec.php

Ik wil er twee harde schijven van Hitachi inzetten. Ongeveer 500Gb is genoeg.

Synology geeft in een lijst compatibele HDD's aan. Werken alleen deze of voldoet elke moderne schijf?

Gebruik is deels zakelijk (4 computers) , deels prive ( 3 computers, TV etc. ).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De belangrijkste verschillen zijn dat de DS209+II een 64 bits processor heeft en het dubbele aan geheugen dan de DS209.
Het voordeel hiervan is dat je betere prestaties krijgt bij lezen en schrijven, zowel over het netwerk als intern.

Naast de 3 USB aansluitingen op de DS209, heeft de DS209+II een extra eSATA aansluiting,

De DS209+II verbruikt wel iets meer stroom.

De schijven die Synology in de compatibiliteitslijst heeft staan hebben ze getest in combinatie met het apparaat.

Andere schijven zullen ook wel werken, maar wanneer je nog schijven kunt vinden die in de lijst staan zou ik die pakken.
(Veel schijven zijn gewoon te krijgen, je kunt deze makkelijk vinden via de Pricewatch van Tweakers.net)