Weet iemand waar je goedkoop en betrouwbare HDMI-kabels kan kopen?

Want ze zijn overal zo duur :) en ik weet niet of de goedkope betrouwbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Action is prima hoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor apparaat/monitor/tv ga je er op aansluiten. Als je namelijk een 4k tv/monitor gaat gebruiken moet je een hdmi kabel aanschaffen met een hogere bandbreedte (die zijn inderdaad wat duurder)
dudemeister
6 jaar geleden
Kabeltje prik prak, heb ze zelf ook.
Die van de Action van €3 zijn prima. - 2 meter -
Let anders op goudkleurige legering.
Aansluiten op het device en verder laten zitten, niet steeds verwisselen voor gebruik bij ander device, neem dan een andere HDMI

Antwoorden (4)

Bij de action. Ik heb er een van 7,5 meter voor 5 euro. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Zijn idd prima.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
test van radar enkele jaren geleden jaar gaf aan dat er idd nauwelijks verschillen zijn tussen dure en goedkope kabels, zie https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/achtergrondartikelen/detail/hdmi-test/
Gewoon naar de Action dus!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor korte kabels zou ik idd de goedkoopste nemen. Ook Okaphone, een serieuze electronicazaak, verkoopt kabels van 1,5 meter die een paar euro kosten. Korter hadden ze niet.
Ik heb wel eens een HDMI kabel gehad (een langere) die het niet deed met de Mediabox van Ziggo/UPC, toen nog Horizon Box geheten. Afspelen van video uit een laptop verliep probleemloos, en vanuit een Raspberry ook. Mijn TV heeft geen super HD HQ of nog mooiere resolutie, dus of het daaraan ligt, weet ik niet. Anders misschien aan de herkenning tussen beide apparaten. Maar dat was dus een lange en goedkope kabel, en daar kon ik niet alles mee.
Ik koop al mijn kabels bij allekabels.nl. Je hebt alle lengtes in diverse kwaliteiten en zelfs aparte hdmi kabels zoals bijvoorbeeld met een haakse plug.
paulus811
6 jaar geleden
Een korte, goedkope HDMI kabel is meer dan voldoende, menen de Consumentenbond en Home Cinema Magazine. Zulke kabels kun je kopen bij de Action, de Bouwmarkt of bij electronica ketens. Soms liggen ze zelfs bij Kruidvat en Albert Heijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bij allekabels.nl