Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan in letterypes uit het lettertypenmapje verwijderen in configuratiescherm?

Ik gebruik de lettertypes behalve arial eigenlijk nooit, alleen mijn eigen lettertypes. Nu is het zoeken erg vervelend omdat alle orginele er nog instaan. Kan ik deze zonder problemen verwijderen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat zou ik je niet aanraden. Sommige lettertypes worden ook door programma's gebruikt. Als je die verwijdert dan kan het zo maar zijn dat een programma niet meer goed werkt, omdat het gewenste lettertype niet meer aanwezig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U heeft het in Uw vraag over ,dat U ze steeds moet opzoeken in het configuratiescherm. Dat is inderdaad zoeken via een omweg,want als je :

Start>>>UItvoeren neemt en charmap.exe

in typt gevolgd door Enter,bent U precies in de map,waar alle 250 lettertypes worden weergegeven. Dáár kunt U dus het op dat moment gewenste lettertype selecteren.
Verder is het niet fataal,om diverse lettertypes te verwijderen,echter in sommige gevallen is de kans groot,dat bepaalde "alleen-lezen" bestanden dan niet langer goed werken/ niet meer gelezen kunnen worden door zowel Windows zelf als U .Het antwoord is dus (deels) Ja dat kan.

Groet : Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing