Waarom valt mijn computer telkens na een tijdje uit. :'( en heel snel valt ie uit als ik een spel speel zoals sims 3. Hoe komt dat? Weet iemand dat?

Als ik een spel speel zoals sims 3 valt ie uit na 1 of 2 uur. en als ik gewoon op de computer op internet zit dan valt ie uit na 3 of 4 uur. maar ik zit bijna nooit zo lang op internet ik speel wel meestal sims 3 erg lang maar ik vind het wel jammer dat ie dan uitvalt na 1 of 2 uur !! Hij gaat gewoon blackout. meteen valt ie uit. en als ik hem weer aan doe dan gaat ie gewoon normaal weer aan alsof niks aan de hand was en als ik dan weer sims 3 speel dan valt ie nog sneller uit ! en dan weer aan en dan nog sneller etc.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt !

Groetjes, Probleem1.
o en ik heb een Acer laptop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb een grote acer laptop. Hij kan 2 uur lang zonder de accu.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het klinkt alsof er iets oververhit raakt, voelt je laptop op dat moment ook warm aan? De reden dat die met spellen spelen sneller uitvalt, komt omdat de videokaart dan harder moet werken. Toegevoegd na 57 seconden: Probeer eens een laptop koeler te gebruiken, zoiets: http://www.beslist.nl/products/computers/r/Laptop+koeler/

Het kan zijn dat je laptop te warm wordt. Laptops hebben een beveiliging waardoor ze dan uitschakelen om schade te voorkomen.. Wat je kunt doen is, zorgen dat je laptop op een vlakke ondergrond staat zodat de koeling zijn werk kan doen, of je kunt de laptop vrij maken van stof die er mogelijk in zit.

Waarschijnlijk een overhitting probleem. Ik denk een ventilator binnen in je laptop het begeven heeft. Een computer schakelt zichzelf uit wanneer deze te heet wordt. Een spel zorgt dat de processor hard moet werken en wanneer deze niet genoeg koeling krijgt raakt deze oververhit. Vaak hoop zich veel stof op binnen in een computer, schoonmaken helpt dan. Voor een laptop is dat wat lastiger omdat deze niet makkelijk open te maken is.

Dat moet oververhitting zijn. voel of er ergens wind uitkomt, en zoek dan de ingang. steek een dun pennetje tussen het ventilatortje om hem tegen te houden (anders gaat hij veel te hard draaien) meestal kun je die door kleine openingen onderin de body wel zien. Zie je hem niet, blaas dan met kleine stootjes met een compressor alle stof eruit, ja zal verbaast zijn wat er allemaal uitkomt ! je zult de ventilator wel horen gillen. Toegevoegd na 20 uur: Als hij uit staat natuurlijk, om te voorkomen dat door de luchtstroom het ventilatortje teveel toeren maakt, waardoor de lagers het kunnen begeven

kan oververhitting zijn. maar ik heb zelf ook al een ervaring met sims 3 dat mijn pc tijdens het spelen uit valt. maar inderdaad denk ik eerder aan oververhiting

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100