Ja, via een trucje.
Sleep het mailtje naar 'Drafts' (concepten).
Verander daar het subject en sleep daarna het mailtje weer terug.
escape
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Da's een goeie, daar had ik niet aan gedacht! Ik zou je een plus hebben gegeven als ik dat zou mogen. Heb je getest of de afzender en het tijdstempel van het bericht niet veranderen als je deze methode gebruikt?
escape
13 jaar geleden
Nee, dat heb ik niet getest. Ik zit nu te werken op een PC waar Thunderbird niet opstaat, dus misschien kan iemand anders dat even doen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb het net even getest. Resultaat: zowel de afzender als het tijdstempel veranderen. Dit gebeurt zowel bij gebruik van de Drafts-map, als bij gebruik van de Templates-map. Helaas... Ik ga toch maar even mijn oorspronkelijke antwoord toevoegen, dat ik had weggehaald toen ik jouw antwoord zag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Ik heb de tip nog niet geprobeerd, maar volgens mij is hier interessante informatie verstrekt!
Dat kan wel, maar niet vanuit Thunderbird zelf (de methode van escape, elders op deze pagina, verandert de afzender in *jou*, en zet het tijdstempel op de tijd waarop je het veranderde bericht opslaat).

Er zijn twee mogelijkheden.

De eerste mogelijkheid: zoek een Add-On die dit voor je doet, en download en installeer die Add-On. Ik weet niet of zo'n Add-On überhaupt bestaat; daar zul je zelf naar moeten zoeken.

De andere mogelijkheid is wat complexer, maar het werkt wel. Het is daarvoor wel noodzakelijk dat je je berichten op je eigen computer opslaat; wanneer je Thunderbird zo hebt ingesteld dat de berichten op de server van je provider blijven staan, werkt deze methode niet.

Het gaat als volgt:

1.  Comprimeer je mappen in Thunderbird. Dit kan onder het menu File (Bestand).
2.  Stop Thunderbird.
3.  Zoek uit in welk bestand Thunderbird de mail opslaat.
4.  Open dat bestand, bijvoorbeeld met Kladblok.
5.  Zoek het bericht dat je wilt veranderen (alle berichten staan achter elkaar).
6.  Verander de onderwerpregel van dat bericht.
7.  Sla het bestand op en sluit Kladblok.
8.  Start Thunderbird.

Als dit niet werkt, moet je in de map waarin het berichtenbestand staat, het bijbehorende .msf-bestand verwijderen voordat je Thunderbird opnieuw start. Dus als de berichten worden opgeslagen in het bestand "mooienaam", moet je het bestand "mooienaam.msf" verwijderen. Daarna Thunderbird opnieuw starten (stap 8), waarop Thunderbird "mooienaam.msf" opnieuw zal maken en alles weer werkt.

Voordat je dit probeert, moet je voor de veiligheid alle berichtenmappen en -bestanden ergens anders naartoe kopiëren, zodat je de boel kunt herstellen wanneer het verkeerd gaat.

't Is wat gedoe, maar het werkt wel (ik heb het zelf geprobeerd).
Cryofiel