Voegt een 2e of 3e virusscanner iets toe aan de P.C.?

Worden er dan virussen die de ene scaneer doorlaat,omdat ie ze nier herkent,door de andere tegengehouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ze kunnen elkaar gaan tegenwerken en dan kan je pc helemaal de soep inlopen als je pech hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet aan te raden om meer dan één virusscanner op je PC te installeren. Die zitten elkaar in de weg.
13 jaar geleden
Nooit 2 virusscanners installeren.

Ben je onzeker over de virusscanner op je PC, en wil je een second opinion, dan zou je een online virusscan kunnen overwegen.

Hier 2 links:
http://home.mcafee.com/Downloads/FreeScan.aspx
http://www.pandasecurity.com/activescan/index/?track=1&Lang=en-US&IdPais=63

Even googelen op online + virusscan, geeft nog veel
meer resultaten, zelf sites waar ze allemaal op staan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb heel vaak twee virusscanners op mijn pc gehad. Een aantal combinaties werkte heel goed en een aantal wat minder. Uit mijn hoofd weet ik nog dat ESET Nod32 en Norton 360 elkaar in de weg werken. Kaspersky en Endpoint werken goed met elkaar. Endpoint en Norton 360 ook trouwens. Ik heb ook wel eens 3 virusscanners op mijn pc gehad, Endpoint, Norton 360 en ESET, dat was wel een ramp :P Maar het is toch niet aan te raden om er meerdere tegelijk te gebruiken.

Waarom heb ik er wel eens meer op mijn pc? Omdat ik regelmatig van virusscanner wissel en ik ben soms te lui om de vorige te verwijderen of soms vergeet ik het gewoon :P Dat is niet handig, maargoed :P

Toegevoegd na 37 seconden:
Nu een macbook :) Geen last van virussen ;p Maar heb uit voorzorg toch een virusscanner erop gezet, je weet maar nooit natuurlijk

Toegevoegd na 48 seconden:
Nu een macbook :) Geen last van virussen ;p Maar heb uit voorzorg toch een virusscanner erop gezet, je weet maar nooit natuurlijk