Helpt, zie uitleg: computer doet raar, waarschijnlijk virus

gisteren kwam ik op een site waar ik een balkje kreeg met dat het een site was waar waarschijnlijk virussen opzetten enz enz......er stond, ik begrijp de risico's of haal me hiervandaan, ik klikte op haal me hier vandaan. Toen heeft hij een hele tijd raar gedaan, me balkje onder van windows Xp in het blauw ging opeens naar zo'n oud grijs balkje van windows 98 ofzo, hij gaf ook elke keer foutmeldingen, ging dan weer aan, uit, heel raar. Norton gaf elke keer aan dat er een trojaans paard oid dergelijks was, ik heb toen mijn broer er naar laten kijken en heeft het opgelost. Alles deed weer normaal, behalve nu, heb niks raars, paar nederlandse sites; hotmail, hyves, site van me werk enz en nu geeft norton nog steeds elke keer aan dat er een bedreiging is gesignaleerd maar dat er geen verdere acties vereist zijn, wel blijft het het om het kwartier ongeveer herhalen, dat er een poging is gedaan om me computer aan te vallen. Ik heb ook nog een aantal keer gekregen dat een bestand (.exe) niet uitgevoerd wil worden ed terwijl ik daar niks mee doe. Internet doet ook onwijs sloom en zelfs soms niet, daarbij is me grijze balk van de oude windows weer terug, iemand enig idee wat hier aan de hand is? op de computer staan ongelooflijk veel belangrijke dingen die echt niet kwijt mogen, ik ben beetje huiverig dat er toch een of andere virus of hacker zit....wat te doen..?alvast erg bedankt!

Toegevoegd na 9 minuten:
me geluid is ook constant weg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je een virus hebt, wordt het tijd om een backup terug te zetten.
Heb je die niet, dan wordt het tijd om die te gaan maken, maar eerste je systeem schonen...

Door misschien je antivirus het probleem te laten oplossen. Of anders... format c: en opnieuw je windows installeren en opnieuw te beginnen.

Dan kan je wel weer backups gaan maken. Vooral doen elke maand, dat scheelt je veel ergernis en je hebt in een half uur je systeem weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat je bovenstaand allemaal gaat uitvoeren is het beter eerst er een antivirusprogramma er op los te laten. Raad je aan microsoft security essentials te downloaden bij microsoft deze is goed en gratis, en deze zijn werk te laten doen. Wissen kun je altijd nog doen.

Onderstaand de link om het te downloaden