hacken/cracken
Is strafbaar
Zie bron wetboek
http://www.google.nl/m?q=wetboek+hacken+is+strafbaar+wet+art
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een hacker zichzelf toegang verschaft tot bestanden die niet voor hem bedoeld zijn. Net als je niet in een huis mag inbreken, mag dat evenmin in andermans computer. In beide gevallen mag het ook niet als je alleen maar wilt "rondkijken".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi politiek antwoord! :-P +1!
ja...

Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien hij
a. daarbij enige beveiliging doorbreekt of
b.de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.

Opzettelijk een virus verspreiden is strafbaar omdat je gegevens op de computer van de geïnfecteerde verandert en met een computerprogramma zijn computer binnendringt:

Het veranderen van gegevens met een virus is strafbaar volgens art. 350 lid 3 van de strafwet:

Hij die opzettelijk en wederrechtelijk gegevens ter beschikking stelt of verspreidt die bedoeld zijn om schade aan te richten door zichzelf te vermenigvuldigen in een geautomatiseerd werk, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Het binnendringen met een virus is strafbaar volgend art 138 a van de strafwet:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want het is verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hacken is niet strafbaar
cracken wel.

Verschil: hacken is het aanpassen, veranderen
om te verbeteren, te beveiligen van software.

Cracken is het kraken, breken, doorbreken van
software - niet ter goeder trouw.

Zie:white hats, black hats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hacken niet - cracken wel
ja als ze je betrapen heb je een tema