Mijn computer wordt lekker snel als ik McAfee uitzet. Hoe gevaarlijk is dat?

Ik heb een computer die steeds langzamer werd. Omdat ik er niets geks mee doe, heb ik McAfee er eens afgegooid. Et voila - hij loopt weer als een zonnetje!

Ik surf met deze PC nauwelijks op internet (heb ik een andere PC voor), download niets. Alleen email komt er binnen (Outlook), maar alles wat ik niet ken gaat meteen weg.

De computer hangt in een netwerk met verder goed beveiligde PC's. Hoe gevaarlijk is zoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is gevaarlijk er zijn overal virussen ook op super goede beveiligde pc´s dus misschien ook op die andere pc´s in je netwerk, ik zou zeggen gooi mcafee eraf en download of microsoft security essentials of avast antivirus en desnoods avira antivir(al deze programma´s zijn gratis)

gr. markie

p.s. instaleer deze programma's nooit op een computer tegelijk!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Best gevaarlijk, aangezien valide ontvangers ook (onbedoeld of als hun ook geinfecteerd zijn) een virus mee kunnen sturen. De kans is dan groot dat ook een virus namens jou verstuurd wordt.

Get best is dat mem en cpu slurpende mcafee de deur uit te trappen en Nod32 ( niet verwarren met norton, die is nog erger als mcafee) of kaspersky erop te zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen mcafee er helemaal af te halen en er
als je windows echt legaal is microsoft security essential op te zetten
is gratis
capthavoc
13 jaar geleden
Zoals gezegd McAfee eraf halen en een betere en lichtere virusscan te nemen. Ik gebruikte tot voor kort McAfee en sinds ik een andere VS gebruik is mijn PC veel sneller.

Je VS uitzetten is nooit een goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft zelf niks te downloaden of iets aan te klikken om een virus of andere malware te kunnen oplopen, als je PC Windows heeft. Er zitten nl. zo idioot veel security-lekken in Windows dat 't gewoon besmet kan worden door de Windows-bak simpelweg aan internet te hangen - ook als je niet eens je browser of emailprogramma hebt opgestart. Een Windows-bak zonder virusscanner en firewall is 'erg' gevaarlijk, in de zin dat je dus een virus of andere malware oploopt. Op een Windows-bak kan je gewoon niet zonder zulke beveiligingen. Wil je echt zonder zulke beveiligingen, dan kan je niet om Linux of Apple heen. Niet dat die altijd 100% veilig zijn, maar wel 1000x veiliger dan Windows - en dat zonder virusscanner of firewall.

Zelf gebruik ik de corporate versie van Symantec (=Symantec Endpoint Protection) als virus/malwarescanner en NetLimiter2 als firewall. Totnutoe gaat dat (al een paar jaar) prima, zonder bijzondere prestatieproblemen.

Je kan je virusscanner trouwens misschien wel een stuk beter afstellen: bijv. alleen email en executables scannen, en verder niks. En geen toeters en bellen installeren bij 't installeren. Kies bij 't installeren iets dergelijks als 'Aangepaste setup' of 'Geavanceerd' en selecteer echt alleen die zaken die echt nodig zijn. Vaak worden er (bij standaard-setup) zaken geïnstalleerd die niet nodig zijn.

En niet zo instellen (dat kan trouwens wel automatisch al zo ingesteld zijn na een standaardsetup) dat ie bijv. elke dag ALLE bestanden gaat scannen. Probeer er dan nog maar eens tussen te komen op een single-core machine (op een multi-core machine kan je 't verbieden dat de virusscanner meer dan één CPU gebruikt).

Je virusscanner kan best wel veel geheugen opslurpen. Zorg dus voor voldoende intern geheugen - bijv. 2GB of meer.