Vreemde emails, krijgt iemand van jullie dit ook en enig idee van de herkomst?

Sinds een tijdje krijg ik emails, afkomstig van een steeds andere, vreemde naam, en als onderwerp ook weer een mij vreemde naam. Onderin het veld staat dan een link met een aantal onsamenhangende letters. Uiteraard verwijder ik de boel gelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

zowieso niet op klikken op de links, de herkomst van deze mail kan een spam mail zijn, maar is meestal een virus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het spam zou zijn, begreep ik eigenlijk wel, maar dit antwoord is een extra waarschuwing voor virussen.

Andere antwoorden (5)

Ja, ik ook al een paar keer, verwijder het direkt maar geen idee wat het is. Bij mij steeds Engelstalig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, daar heb ik wel een idee van: dat is nou spam. Waarschijnlijk staat er ook een link ergens in die mail, of stond die erin voordat hij door de spamfilter van je mailclient werd geblokkeerd.

Het is niet persoonlijk op jou gericht; spam werkt volgens het idee dat als je een miljoen mensen aanschrijft, er misschien 1% op de link klikt, en daar weer 1% iets koopt op de site waar je dan terechtkomt. En dan zijn er dus nog steeds 100 mensen die iets kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gmail nemen, ben je van een hoop gezeur af, eerder had ik wel 40 spam mails op een dag, dat is nu verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het emailadress zou graag eens weten van waar de afkomst is. Maar alvast niet op de link klikken, spam is niet mijn vriend ;-b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er ook last van maar soms zijn de afzenders namen uit mijn lijst maar die weten er niets van
soms zeggen ze dat ik geld te goed heb dan moet ik mailtje terugsturen,natuurlijk doe ik dat niet