hoe verwijder je hackers van je computer en kan je achter halen wie de hacker is?

Ik heb wel een vermoede over wie er aan het hacken is.
hoe kan hij gestopt worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K
redhouse
10 jaar geleden
Zorgen dat al je poorten dicht zijn die niet gebruikt worden door programma's..Dus goede firewall en virusscanner , daarna online testen b.v Norton of je veilig bent,

Antwoorden (2)

Een hacker opereert via de netwerkverbinding, dus dat kan je eenvoudig oplossen door de netwerkverbinding te verbreken.

Een langdurige oplossing is dat natuurlijk niet, maar dan heb je wel de tijd om het op te lossen.

Als je een router hebt, ga dan eens na of er niet zinloos veel poorten open staan. Is dat zo, dan deze sluiten, heb je geen router? Dat kost niet veel. Want hoewel een softwarematige firewall natuurlijk een must is (maar die zit standaard in de gebruikelijke besturingssystemen) kan een extra NAT-firewall van een router natuurlijk geen kwaad. Die laatste zal je natuurlijk niet beschermen tegen aanvallen van binnen het eigen netwerk, die moeten dus ofwel van huisgenoten komen, ofwel van een hacker van je draadloze netwerk. Dan is het natuurlijk een goed idee om het draadloze netwerk eens goed te gaan beveiligen. Dat wil zeggen: 1. SSID NIET verbergen! 2. MAC-filtering gebruiken. 3. WPA-key gebruiken en 4. De setuppagina van router, acces point en/of server beveiligen met een wachtwoord.

In dat laatste geval, als de aanvallen van binnen uit komen, kan de vraag 'wie de hacker is' deels beantwoord worden door naar de setup van je router of server te gaan (afhankelijk van welke je dhcp verzorgd) en lijstje te trekken van de clients welke deze een dhcp-adres gegeven heeft. Als je daar een vreemdeling tussen ziet staan....

Maar als er vreemde dingen gebeuren met je pc is malware de meest klassieke methode, zorg dus voor een goede softwarematige beveiliging zoals norton of beter nog: zorg dat malware geen kans maakt en gebruik een veilig besturingssysteem zoals een linuxdistro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In aanvulling op het bovenstaande kan je een programma als 'Wireshark' installeren. Dit is een packet analyzer en kan je precies vertellen wat er op je netwerk gebeurt.