kan het virus 'trojan horse' doorgegeven worden door e-mail-bijlagen?

op mijn computer zit het virus Trojan horse.
toen het al op mijn computer zat heb ik een wordbestand gemaakt. dat heb ik naar een aantal mensen gemaild.
kunnen zij dat virus nu ook op hun computer hebben door mijn mailtje?

Toegevoegd na 10 minuten:
ik heb het virus gekregen via een site waar plaatje dergelijken opstaan.

voor zover ik weet hebben de mensen het virus niet op hun computer, maar misschien hebben ze het nog niet gemerkt.

het bestand dat ik heb gemaild is een word-bestand dat ik zelf heb gemaakt, maar dan wel toen het virus al op mijn computer stond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Bij mijn weten is 'Trojan Horse' geen specifiek virus, maar is een Trojan de naam voor een specifiek sóórt virussen (namelijk het type dat, gelijk het paard van Troje, vermomd als iets anders (email, foto, bestandje) je computer binnensluipt en daar zijn ware aard laat zien.

Als je de trojan via je mail hebt opgelopen en daarna iets hebt verstuurd, is het inderdaad niet helemaal uitgesloten dat andere mensen het weer van jou hebben gekregen, maar dat hoeft dus niet. Heb je echter het onderhavige besmette mailtje doorgestuurd, dan is die kans wel aanzienlijk groter ja.

Het beste kun je iemand die er wat verstand van heeft laten proberen het virus te verwijderen, al moet dat soms vrij drastisch......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier nog wat info, misschien kan je daar wat mee...: ik heb het virus gekregen via een site waar plaatje dergelijken opstaan. voor zover ik weet hebben de mensen het virus niet op hun computer, maar misschien hebben ze het nog niet gemerkt. het bestand dat ik heb gemaild is een word-bestand dat ik zelf heb gemaakt, maar dan wel toen het virus al op mijn computer stond.
Ga meteen naar onderstaand website en doe wat er wordt gevraagd. Dan wordt je PC helemaal gescand.
Kan uren duren, maar rustig afwachten.
En schaf een goede virusscanner aan, sommige zijn zelfs gratis en best goed.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel gratis scanners, maar voor zover ik weet geen goede. De gratis versie van AVG is nu ook uitgekleed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft toch al een virusscanner? Hoe kan ze anders weten dat ze een virus heeft?
> Wat je hebt gedaan zou eventueel strafbaar kunnen zijn <

Een Trojaans paard is een methode

waarbij een goedaardig LIJKEND stukje software, code, een spel of een toepassing besmet is met slecht software.

Doordat de ontvanger geen argwaan heeft over de
eigenlijke intentie - accepteerd hij/zij installatie of ontvangst.

Omdat email programma's ook code kunnen uitvoeren
die is meegezonden - kan slechte code ook worden uitgevoerd.

Sommige Trojaanse Paard code laat zich niet meezenden
en zelfs als het als attement wordt meegezonden - zal het geen effect hebben.
Dit is helemaal afhankelijk van de code
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh? heb je dit letterlijk vertaald of zo?
ik snap de zinnen niet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ajee, dat krijg je als beginnend-nerd als ik een trojan horse hoeft niet altijd mee te reizen
met de mail - dat is afhankelijk van de gebruikte code
en het proces waaraan deze hangt..