Wat betekent deze melding over macro's bij het openen van Publisher, en kan ik dit vertrouwen?

Telkens wanneer ik Publisher opstart krijg ik deze melding voordat ik verder kan.
Kan ik dit gewoon aanvinken dat ie dat altijd moet vertrouwen zodat ik dit scherm niet steeds meer krijg?

Ik schakel het nu wel steeds uit, maar zou het prettiger vinden als deze melding niet steeds meer verschijnt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik krijg deze melding overigens alleen maar in Publisher. Niet in WORD of andere programma's.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het gaat niet over bestanden die ik van een ander open, maar wanneer ik zelf Publsiher opstart met een lege pagina, en/of al gemaakte bestanden van mijzelf dat ik deze melding krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Macro's zijn een soort codes die zorgen dat er automatisch dingen gebeuren. Een hele site bevat ook vergelijkbare codes. Bijvoorbeeld de karakterteller hier links<<< op het moment dat ik een antwoord typ, is een code die omschrijft: Tel het aantal karakters en noteer deze. Daarnaast zit er nog een beperking bij van 2500 karakters.

Ik raad je het volgende aan:
Indien je een bestand opent van een betrouwbare uitgever (bestanden op het werk bijvoorbeeld) kun je dit heel eenvoudig aanvinken. Deze macro's zullen hoogstwaarschijnlijk geen virussen bevatten. Op het moment dat je dan weer een bestand ontvangt van dezelfde uitgever zal dit niet meer worden getoond.

Mocht je echter een bestand downloaden, dan zou ik ze nooit accepteren. Je weet niet wat er in zit.

Zover ik het kan zien, is er helaas geen optie om te zeggen: macro's nooit accepteren.

Toegevoegd na 11 minuten:
N.A.V. je toevoeging:

Aanvinken dat je dit altijd kunt vertrouwen. Tenminste, mits je het programma zelf vertrouwd. Deze keuze ga ik niet voor jou maken.

Als je Publisher vertrouwd, kun je het vinkje "aan" zetten.

Toegevoegd na 12 minuten:
vertrouwt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt "altijd vertrouwen" gewoon aanvinken, het gaat over macro's van Adobe Systems, en als jij niets merkt over functionaliteit die verloren gaat hoef je deze melding niet steeds te zien.