Als ik "adware" in typ sluit mijn google gelijk, ik weet dat ik een virus heb hoe verhelp ik dit?

Ik heb dus een vervelend virus als ik anti-adware in typ of zelfs adware ook maar ergens dat alle browser software afsluit, ik kan dus ook niet mijn adware verwijderen. hoe verhelp ik dit.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb je al geprobeerd in veilige modus op te starten?
Anders kun je nog via een ander device een virus scanner downloaden en deze ouderwets via een usb stick installeren of zelfs draaien.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
zelfs als ik adwcleaner wil openen sluit hij gelijk af. dus helaas werkt het niet simon
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb ze allebei gedraaid in safe modus. alleen hij sluit nog steeds af als ik a.dware in typ
SimonV
5 jaar geleden
Zie mijn antwoord en bronnen voor verdere tips.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is opgelost, dankjewel
SimonV
5 jaar geleden
Mooi!
Kun je zeggen hoe het opgelost is? Dan kan ik dat bij m'n antwoord zetten.

Antwoorden (1)

Van Malwarebytes heb ik een korte link gemaakt:
https://tinyurl.com/y8773kkz
Hopelijk vliegt je malware hierin.

Anders zou je Malwarebytes elders op een usb-stick moet zetten en daarna installeren.
_________
Idem Adwcleaner
https://tinyurl.com/y7fdzuo8
Het kan helpen eerst via Veilige mode op te starten en daarna AdwCleaner.

Het kan ook zijn dat het hier om een rootkit gaat. Die blijft doorgaans ongedetecteerd door MWB en Adwcleaner. Probeer hiervoor TDSSKiller van Kaspersky.
https://usa.kaspersky.com/downloads/tdsskiller
En daarna nogmaals Malwarebytes.

Systeemherstel
Als niets helpt: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van de malware.

In het uiterste geval zou je Windows opnieuw kunnen installeren. Formatteer je harde schrijf eerst grondig.
In tegenstelling tot de klassieke formattering, zal de low level-formattering de inhoud van je harde schijf definitief wissen. Deze formatteringsmethode wordt meestal gebruikt voor het verwijderen van bootvirussen die zich op de harde schijf automatisch regenereren.
http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/
__________
Ik weet niet of dit helpt: verander de bestandsnamen Malwarebytes, Adwcleaner, TDSSKiller, etc. in bijvoorbeeld Test.en start daarna op met Test.
SimonV