ik ben opgelicht via whatsapp wat moet ik doen?

Ik had een advertentie op marktplaats waarop stond dat ik bepaalde schoenen was aan het zoeken. Dus iemand appte me en zei dat hij ze had toen ik het geld had overgemaakt (146,75) heb ik niks meer gehoord en ik krijg ook geen berichten meer terug ik heb geprobeerd aangifte te doen maar dan moet ik een e-mail hebben maar dat heb ik niet van die persoon alleen zijn nummer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dure maar goede les! Vertrouw niet zo maar iedereen en maak nooit zomaar geld over iemand
Ritsuka
10 jaar geleden
Daarom doe ikmeestal dat ik het gewoon ophaal en dan pas cash betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt toch ook zijn naam en bankrekeningnummer? Gewoon aangifte doen en bewaar de whattsappgesprekken als ondersteunend bewijs.
Zelf ben ik zes maanden geleden opgelicht voor maar 15€, maar de zaak is onlangs wel in behandeling genomen, mede door mijn secure verhaal aan de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onmiddellijk je geld storneren!
Dat is: door de bank het geld laten terughalen en weer
op jouw rekening zetten.

Antwoorden (2)

Kijken of je het telefoonnummer nog hebt (of kunt achterhalen) in WhatsApp en aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een uitgebreide site over internetoplichting (zie bron), misschien zie je daar dat degene die je heeft opgelicht al langer actief is. Er worden daar tevens gezamenlijke aangiftes verzameld om zo schot achter de zaak te zetten.