mij nantivirus heeft iets raars gevonden. Mijn vraag is wat is het en is het schadelijk?

Paar weken terug was ik aan het googlen. Toen mijn antivirus een trojan vond in een van de html lijnen van google. In die lijn stond een webadres. Dus ik zocht die adres en vond dit( zie afbeelding)(s7.addthis.com) ik weet alleen dat het een quote is van een persoon in de geschiedenis. Weet iemand wat hij daarmee bedoeld? Is de trojan gevaarlijk. Ik googlede op mijn pc en de website zocht ik op mijn telefoon.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Hoewel de url die je noemt geen malware bevat, kun je dat soort vage websites beter links laten liggen ;)
Bij twijfel kun je hier zien of een website virusvrij is:
https://www.virustotal.com/#/home/upload

"Een wereld van dauw,
en in elke dauwdruppel
een wereld van strijd"

Dat is een zogenaamde haiku, een japans gedicht met resp. 5-7-5 lettergrepen per regel. De dichter die het heeft geschreven, de Japanner Kobayashi Issa, leefde van 1763 tot 1828.

Je kunt het gedicht op verschillende manieren uitleggen, bijvoorbeeld zó:
Dauwdruppels ontstaan meestal rond zonsopgang bij een hoge luchtvochtigheid. Ontelbare druppels, klein en kwetsbaar. Zodra de zon gaat schijnen verdwijnen ze even snel als ze ontstaan zijn; een strijd die niet te winnen valt.

Misschien heeft dit gedicht wel betrekking op de strijd die Issa zelf in zijn leven moest voeren en die hij telkens leek te verliezen: http://haiku.nl/issa/
Pieter2011
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Klopt deze info niet? s7.addthis.com is gekoppeld aan een Addthis-server, die zorgt voor ongewenste advertenties tijdens het surfen.
Wat ik begrijp is dat door het klikken op zo'n plaatje de internetgeschiedenis naar deze server gezonden wordt. https://www.how-to-remove.com/s7-addthis-com/
Pieter2011
6 jaar geleden
Volgens o.a. WOT, Avast, Scamadvisor.com, Virustotal.com en de sitecheck van Sucuri.net, is de url niet onveilig. Als ik daar niet meer op kan vertrouwen, weet ik het ook niet meer...
SimonV
6 jaar geleden
Het gekke is toch dat de site wel betrouwbaar lijkt, maar s7.addthis.com overal als virus of malware wordt bestempeld...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar wat raar is dat een quote van konayashi issa in een html line zit van google. Alsof iemand ons iets wilt zeggen.(wat het niet is, want we leven niet in een sci-fi film).
Pieter2011
6 jaar geleden
Op Wiki ziet het er allemaal best betrouwbaar uit:
https://en.wikipedia.org/wiki/AddThis
De website is zelfs eigendom van Oracle.
SimonV
6 jaar geleden
Ik snap het zelf dus ook niet...
Het is bekend dat google een paar weken geleden problemen heeft onder vonden met reclames die zij vertonen waarin malware was verwerkt door externe bronnen (zoals de Black Friday ad scam).
Ik raad je aan om ABP blocker of een andere blocker te gebruiken om dit soort reclames niet meer te zien en dus ook niet besmet kunt worden via reclame op het web.
En ga nooit naar de link die wordt aangegeven waar de besmetting vandaan zou komen tenzij je in een VPN enviroment werkt.